Khamis, 2 Jun 2011

Telefon Bimbit Penyebab Kanser


Perghh statement yang agak saiko daripada Pertubuhan Kesihatan Sedunia yang memberitahu bahawa telefon bimbit merupakan penyebab kanser. Pakar-pakar membuat rumusan itu berdasarkan penelitian ke atas kajian melibatkan manusia dan kajian epidemiologi yang menunjukkan peningkatan berlakunya glioma iaitu sejenis kanser otak.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia mencadangkan supaya menggunakan khidmat pesanan ringkas dan juga alat pendengar kerana ia dapat mengurangkan kepada pendedahan gelombang yang dibebaskan oleh telefon bimbit.

Nampaknya telefon bimbit sendiri sudah tidak selamat dan mampu membunuh seseorang dengan penyakit kanser. Oleh itu pada siapa yang suka bergayut 24 jam di telefon tu, sila gunakan earphone supaya dapat kurangkan risiko terkena kanser.
Nak lagi selamat dan mudah, guna sms je untuk beritahu sesuatu perkara tu.

Yang selalu kita dengar, kalau letak telefon bimbit kat poket tepi, ada risiko nak jadi mandul. Tapi tak mustahil juga untuk mandul kalau gelombang sangat kuat dan merosakkan sel tubuh badan.

p/s : Kepada yang Follow jangan lupa tinggalkan link tau.. huhu :P
Comments
11 Comments

11 ulasan:

manjae camiela berkata...

eh yeke,, ade la jugak dengar pasal ney, radiation n all,, tp nk wat cmne,, hp tu pntg hihii

Republic Aku berkata...

nasiblah kan...kalau terkena...hehe

k Lee :) berkata...

nasib banyak SMS . hehehehehe

Sal Saari berkata...

tak pernah lg bergayut smpai 24jam..

cucu umie berkata...

kalau tidak silap ayie juga, petronas melaka ad menjalankan kajian, gelombang talefon juga boleh memasakkan telur..ayie tak ingt bpe lame tpy agk cept jugalah mengmbi mase untuk masak telur tu apabila gelombng talefon berlaku..

Freaky berkata...

manjae : jangan bergayut sangat la jawabnye. huhu

republic : haha aku x nak terkena

k lee : sama la kite

sal : tak pernah gayut lama tu jugak :D

ayie : memang ada experimen tu. aku da tengok video dan memang betol hasilnya telor masak

Hisyam berkata...

Abis la kalau macam ni. mandul karang.

AzwanRamli berkata...

hahaha...mmg saiko!!!

ieyza afieyna berkata...

takutnye. huhu

daddyzkool berkata...

jarang guna hp sekarang ...nasib sangat baik...heee

dreamygirl berkata...

oo..hmm..baru ingt nk beli enset canggih..hu2..

 
Related Posts with Thumbnails