Jumaat, 3 Jun 2011

Tanda Lelaki Kehabisan Duit

Sapa yang tak join segmen lagi, anda dijemput untuk join segmen yang kali pertama dianjurkan oleh tuan punya blog. Segmen sangat mudah dan simple je dan malam ni aku akan senaraikan 10 blog yang pertama. Lepas tu pandai-pandai la anda terjah 10 blog yang pertama malam ni. Nak join segmen ? sila klik di SINI

Kali ni cakap pasal tanda lelaki apabila kehabisan duit. Biasanya lelaki ni takkan mengaku atau takkan cakap yang mereka dah kehabisan duit tapi anda boleh tahu melalui perlakuan dan sikapnya. Nak tahu lebih lanjut ? jom baca kat bawah :

1. Makan di Kedai Murah
Kalau sebelum ni dia sering ajak anda makan di kedai-kedai eksklusif, tapi kali ni tiba-tiba saja dia pergi ke kedai biasa. Kemungkinan besar dia sedang kehabisan duit.

2. Layan Movie atau Main Game
Biasanya apabila lelaki kehabisan duit, mereka akan jadi sedikit tertekan. Jadi untuk menghilangkan tekanan, mereka akan layan movie ataupun bermain game kalau anda tanya apa yang mereka sedang buat.

3. Lepak di Rumah
Lelaki kalau kehabisan duit biasanya akan berada di rumah je dan tak berhasrat hendak keluar pun. Selagi duit tade, selagi tu la ada di rumah mengalahkan si anak dara.

4. Tolak Pelawaan ke Pusat Beli Belah.
Haa kalau lelaki menolak ajakan anda untuk jalan2 atau shoping di pusat beli belah, anda jangan terkejut. Itu kerana mereka sedang kering kontang.

5. Hanya Teman
Kalau anda berada di kedai makan tetapi pasangan lelaki anda tidak makan. Mereka akan bagi alasan untuk teman anda makan. Sebenarnya mereka ini juga tengah kering. Jadi belanja la mereka makan. huhuhu

6. Hanya Layan Sms
Kebiasaannya si lelaki akan telefon pada tiap hari dan bergayut sakan. Secara tiba-tiba mereka kata suruh sms je dengan alasan ada kerja itu dan ini. Pada ketika ini juga mereka kehabisan duit untuk beli topup dan terpaksa sms je.

p/s : Jiran aku duk bakar ape tu sampai asap masuk ke dalam rumah aku..
Comments
9 Comments

9 ulasan:

suha berkata...

adakah ini luahan perasaan?hehe(^_^)

i'm ezza haniza berkata...

oooo...mcm tuuu......

atien azierra berkata...

HAHA..!patot laa... :)

Noor Idayu binti Azmi berkata...

uik, yeke?? patut la dia paling berkeras hanya juz dpat TEMAN sje, cheit -.-"

syaimz berkata...

aku takde lah gtu...haha...aku memang kedekut pun.lol!

sergeant keroro berkata...

hahaha. aki setuju dengan syaimz. aku memang berjimat :P

syrupmasin berkata...

haha..aku nomor 1 :D

pha is berkata...

hahaha... terasa aku... betol la tuh...

nik aziemah berkata...

Perempuan pun macam tu jugak..

 
Related Posts with Thumbnails