Sabtu, 4 Jun 2011

Selamat Pagi Semua

Sebelum duk sembang apa-apa, aku ada buat perubahan kecil sikit kat senarai 8 blog pilihan yang pertama ni. Adusss macam mana la aku boleh lupa nak tambah sesuatu kat senarai semalam. Nak tahu apa yang aku tambah dan ubah sikit kat senarai 8 Blog tu ? Jom Klik SINI


Selamat pagi semua blogger dan reader. Pagi ini aku berasa syukur dan gembira sangat terutama sekali apabila melihat jumlah blogger yang sudi join segmen aku yang tak seberapa ni. Sekarang dah 70 lebih yang tinggalkan link dan harap-harap pada hari ni akan bertambah lagi jumlah yang mengikuti segmen pertamaku ni.

Ok pagi ni aku hanya nak cakap pasal permulaan hari memandangkan sekarang ni waktu pagi. Biasanya permulaan hari kita dimulakan dengan bangun tidur, mandi, solat subuh, bersiap-siap, sarapan, dan pergi kerja. Tiap hari melakukan benda yang sama pada waktu pagi pasti rasa sangat bosan dan kadang-kadang berasa sangat takde mood atau malas untuk pergi kerja.

http://www.laymark.com/i/o/116.gif

Untuk hilangkan atau kurangkan perasaan bosan dalam kehidupan, biasanya aku menambah atau mengubah apa yang selalu dilakukan. Maksudnya, Katakan biasa bangun dari tidur pukul 6 pagi. Cuba ubah waktu bangun jadi lebih awal atau lewat sedikit bagi merasa kesan yang berbeza pada setiap hari. Selain tu, cuba ubah pada sarapan pagi pula. Kalau biasanya hanya minum air untuk sarapan, cuba pula tukar selera kepada Makan sesuatu pada waktu sarapan dan sebaliknya.

Haa betol tak ape aku cakap ? benda ni boleh cuba aplikasi dalam kehidupan seharian bagi merasa sesuatu yang berlainan pada setiap hari agar hidup ni tidak bosan dengan melakukan perkara yang sama.

p/s : Tak join segmen lagi ? Jom usha segmen kat SINI
Comments
9 Comments

9 ulasan:

waN Mohd Salim berkata...

perghhhhh femes kawan kawe dah .. tumpang femes leh????

cucu umie berkata...

alamak ayie blom tido lg nie..haha gt nak rehat sampai kt melaka nie tpy tak ley nak rehat ah.. terpaksa gk melyn kepala yg senoneng nie..argh

Freaky berkata...

penulis : oit femes tang manenyeee

ayie : ayiieeee g tidooo.. hahaha

nawal addina berkata...

*maaf blurr ..

hahahaha xD

MDHAFiZ.NET berkata...

Selamat pagi bro..nyenyak tidur semalan Malaysia x dpt kalahkan Hong-KOng. Pautnya Malaysia boleh belasah 4-0semalam..

Syuxer berkata...

fuiyoo..70 orang dah sertai..ganas ko..:)..

aku baru je bangun kul 5 pagi heheh..sarapan pun dah..cuma x berjogging..huhu..so perut semakin ke depan gamaknya hehe

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

huiyooo . 70 ? ghamey tuuuu ;)

Eja GaNu berkata...

morningggg

sergeant keroro berkata...

pergh!!! segmen aku pon tak ramai camtu. feymes gilakkkk!!

haha XD

 
Related Posts with Thumbnails