Rabu, 29 Jun 2011

Nyaris Tumbuk Emak Aku

Pukul 11.30 pagi aku baru bangun tidur dan lepas bangun terus pergi ke bilik mandi. Bila badan dan muka kena air rasa sangat lega dan sangat sejuk. Rumah aku tak ada orang kerana mak dan ayah pergi kerja. Jadi biasanya memang aku duk seorang diri sampai la pukul 3 petang.

Lepas siap mandi dan badan dah rasa segar, aku pun buka pintu bilik air. Bila aku sudah selangkah keluar daripada bilik air, tiba-tiba ada suara panggil " Firdaus !! " di sebelah kanan yang buatkan aku terkejut.

Bila aku terkejut, tangan pun cepat la berdiri sambil menggenggam buku lima dan menuju laju ke arah kanan. Zupp !! nasib baik tak kena. Rupa-rupanya emak aku yang panggil tadi dan dia dah sangat hampir kena tumbuk dengan aku. Hu hu kalau emak kena tumbuk, memang sah malam ni aku kena halau rumah. ha ha ha

Aku terkejut kerana sebelum ni emak tak pernah pulang ke rumah pukul 12 tengah hari. Bila tanya kenapa pulang awal, dia kata pulang sekejap je dan belikan makanan untuk aku. Lepas tu dia kembali pergi ke sekolah untuk sambung kerja.

p/s : Fuuu mak ni bikin aku terkejut je.. nasib baik tumbukan tadi tak kena mak =_=
Comments
20 Comments

20 ulasan:

suha berkata...

kalo kena,kompem makanan tu xdpt kt awk (^_^)

Clara berkata...

ahhaha... slmat tak kena.. tak psl2 kne halau keluar rumah..

syarifahsidrus berkata...

untunglaa mak balik belikan makanan.uhuh

Andrik McVean berkata...

oh nooooo...hahahaha

TeAqArH berkata...

wow...nasib baek x kene..lau kene..x ngaku anak gamaknye..

Amiirah Cassan berkata...

Mwakaka , x perasan ke suara mak freaky ?

Luq At Your Words™ berkata...

peh bahaya 2!

jom singgah! dah update!
http://lhthebest12.blogspot.com/2011/06/blog-renovated.html

waN Mohd Salim berkata...

padan muke .. halau je makcik firdaus ni .. die ni memang degil dak nyer

Wyna Nubies berkata...

aS sALAM,

Fuhh...nasib baik xkena..huhu~

cucu umie berkata...

hahah..kecian dok mak hang..nasib baik tak kne,kahkah

yatie Awang berkata...

wahh..betuahnya anak, suara mak tak kenal ke....hehe

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

huhu..naseb baik!

kalau tumbuk mak, mau tak menyesal seumur idop...hehehe....

tanjat ek...bahaya nie...xleh wat2 surprise kat org cam awak..hehe

diana berkata...

kalau kena dah di cop derhaka..
wakakakak

syrupmasin berkata...

haha..sikit lg doe..kalun tertumbuk td..huhu

noona berkata...

samat tak jadik anak durhake hahahaha

Papa Mifz berkata...

nasib baik x kono...kalo kono ish kesian kat mak nye...huhu

BeloG MTT berkata...

Fuhh selamat tak kena.. =.='

Emilia Emira berkata...

kalau tertumbuk tido kat laur laa jwabnye kan..

Syuxer berkata...

fuhhhh naseb bek tak kena, bro..:)..aku pun camtuh gak latahnya..selalu je nak bagi penumbuk sapa2 yang sapa aku secar mengejut heheh...

baiknya mak ko weh..:)..siap belikan ko makanan..

tulus sweet berkata...

kalau mak mertua camno tadi? hehe

 
Related Posts with Thumbnails