Ahad, 12 Jun 2011

Nampak Kemalangan Kereta

Tadi dalam pukul 2.30 aku drive nak pergi ambil adik bongsu kat sekolah. Biasanya emak yang ambil adik ni tapi kerana mak ada meeting, jadi aku yang kena pergi ambil. Masa on the way tadi ada jalan lurus yang agak panjang dan agak best untuk memecut disitu. Masa tengah sedap aku memecut tibe2 terpaksa break dengan mengejut sampai aku sendiri nak terpelanting ke depan.

Kalau ikot perasaan marah, mahu je aku hon kereta depan tu sebab break mengejut tapi aku masih boleh sabar lagi. Dalam 100 meter kat depan aku nampak kereta kancil merah macam dalam gambar duk kat tengah jalan. Pastu aku nampak driver kereta kancil tu keluar dan ramai yang berhenti. Aku pun drive la slow sambil cari henset nak tangkap gambar.

Rupanya baru je eksiden sebab nampak orang sebelah pemandu pon keluar juga. Kereta tu teruk kat sebelah kiri dan tayar belah kiri pon hilang entah kemana. Mungkin pecah langgar pembahagi jalan kot. Aku yang duk memecut tadi terus slow. Lepas ambil adik pon aku bawak dengan slow sebab tersaiko dengan eksiden yang aku nampak tadi.

p/s : Berhati-hati la di jalan raya :(
Comments
18 Comments

18 ulasan:

waN Mohd Salim berkata...

jgn mandu lelaju ye nak

| princess of Schasya blog | berkata...

tuu laa, len kali bawak slow2.. x lari haih adik kat skola tuu :)

sergeant keroro berkata...

hahaha XD

laju ko bawak, tahu lah ada lesen.

aku tak ada lagi. huhu T.T

suha berkata...

bwk kete 40 km/jam je hahaha
(^_^)

kiwi berkata...

malang tak berbau, kadang bawak slow pun kena langgar, orang marah pulak tu. tapi lagi baik slow sebab apa2 hal sempat kot nak brek.

shiema sufian berkata...

lain kali amik ikhtibar ye?

Kei Seichi berkata...

baik sempat break,kalau tidak...

diana berkata...

bawak laju2 la best...
kalau pelan2 baik jalan kaki je..
hehehhee

ieda berkata...

setuju dik .. akak x suke org folo keter kite dekat .. sbb akak x pernah folo keter org dekat2 huhuh

JR Online berkata...

Dalam kereta JR, JR pasang kata2 ini: "Biar lambat 20 minit, jangan cepat 20 tahun"

Jangan jadikan diri kita sebahagian dari statistik kecelakaan jalanraya...

Bigdaddyz berkata...

sebenarnnya pandu dgn cepat tak per ....hehe jgn laju...

Srikandi Cinta berkata...

Memang banyak sgt kemalangan yang berlaku, minta dielakkan berlaku pd kita.. fokus penting time drive..

Fay berkata...

takot plak rase nak amek lesen kete.. =.=

mas saari berkata...

haaaaa..next time jgn laju2 sgt tau!

nazirah berkata...

perrgghh ngeri kan tengok excident
tp lgi ngeri bile kte yg excident taw
cahaya da pernah rasa huhu :)

Qaseh Qhaleef berkata...

ayooo...
konklusinye....ati2 bile memandu yerk...patuh arahan jln rye....
ngeh~

sobri yaacob berkata...

oo..bhaya skrg,,, ingatlah org rsyang..
psnan iklas dri saya...he.hee

siti kektus berkata...

nasib baik kereta ada P lagi, tu pon mak berbuih suruh letak,
padahal dah lama abes p. sobs!

elok2 ye memandu. ;)

 
Related Posts with Thumbnails