Ahad, 5 Jun 2011

Nak Tanya Pakar Masakan

Waaahhh Segmen dah pun tutup dan aku kena promote 125 blog dan headernya sekali sampai sabtu minggu depan. Tengah hari tadi senarai blog 25 hingga 33 dah pun keluar jadi jangan buang masa anda lagi. Lawati mereka di SINI dan following juga mereka. Sambil tengok senarai, anda juga boleh tengok header blog mereka yang stylo dan cun :D .
http://www.laymark.com/i/o/07.gif

Hari dah masuk tengah hari tapi aku tak tahu nak buat apa sekarang. Nak pergi jalan-jalan terasa agak gila juga kerana cuaca disini panas sangat. Kang tak pasal-pasal dapat sakit demam pada musim cuti yang indah ini. Oh ya aku nak tanya pada sesiapa yang pandai memasak dan selalu je masak telor dadar.

Jap lagi aku rasa nak buat telor dadar tapi sebelum tu nak tanya pada yang pakar. Kalau kita nak kasi telor dadar yang dibuat tu nampak menggelembung sikit, macam mana ye ? kena tambah bawang banyak sikit ke atau kena kasi minyak panas sikit baru letak telor dadar tu ?
http://www.laymark.com/i/o/20.gif

Sebelum ni yang selalu buat telor dadar menggelembung adalah mak dan tiap kali aku goreng tak pernah jadi menggelembung dan kembang. bab rasa pulak dah boleh celen mak aku :D . Penting sangat ke menggelembung tu ? Serius penting wess, tu menunjukkan anda seorang yang pandai buat telor dadar atau pun tidak.

Selain tu rasa pun agak berbeza tau. Bagi aku, telor dadar yang menggelembung dan kembang semasa goreng lebih lembut berbanding yang nampak macam biasa je. Hu hu hu aku cakap pasal telor dadar la pulak.

p/s : Jom panaskan kuali buat telor dadar sama2.. huhu
Comments
9 Comments

9 ulasan:

syrupmasin berkata...

ohh telur dadar pon ade beze eh?? adoii..ta tao plak..maen makan je..

syaimz berkata...

masak je telur dadar tu sampai hangus.haha

arm_knee berkata...

ltk mayonis....x pon tgu minyak btol2 panas...uhu..

sergeant keroro berkata...

tambah lada sulah,hehe XD

kicap sikit :P

diana berkata...

bubuh je apa pun yang penting ada mayonis..:)

Papa Mifz berkata...

x biasa buat telor dadar...telur goreng biasa la..hehe

Ini Kisah Tia berkata...

hehee . maybe minyak kena panas kot! ohya , jangan letak minyak banyak2 . woooo ~ nanti rasa minyak aje . btw , telor dadar sedap . lebi2 lagi kalau ada sos . nyum2 !

Cikgu Fikri berkata...

kalau g kedai, telur dadar tu dia akan letak tepung sikit...
tepung jagung rasanya.. :)

cucu umie berkata...

kalao ayie letak mayonis kalo nak mengembang..kuikui n then sedap juga ah telur dadar tu..lala sellu twins ayie makan mcm gitulah tpy umi yang masak..hehe ayie biase masak oulet shje..lala

 
Related Posts with Thumbnails