Sabtu, 4 Jun 2011

Mengapa Blog Personal

Sekarang dah lewat petang dan aku baru saja pulang dari ambil angin sambil drive mengikut kepala otak. Bila takde hala tuju untuk pergi jalan-jalan, mula la otak aku sibuk nak pergi pantai dan melihat keindahan yang ada di kawasan pantai. Nak lepak bersama kawan-kawan, aku jenis yang tak punya ramai kawan dan kebanyakan daripada mereka mungkin sibuk dengan kerja masing-masing.

Sebelum aku sembang benda yang merepek, baik kembali kepada tajuk entri di atas. Mengapa aku pilih untuk jadikan blog sebagai sesuatu yang personal ? Pada pendapat aku mudah je, dengan buat entri atau post yang personal, idea tu akan datang dengan banyak dan apa yang kita mahu tulis boleh ditokok tambah supaya kehidupan harian di dalam blog bertambah gembira. Eh betol ke perkataan gembira aku gunakan dalam ayat ni ? Sepatutnya perkataan Menarik. Ahh lantak la...


Walaupun blog kita dalam kategori personal, jangan la pula kita duk cerita dengan terlalu detail mengenai apa yang dibuat dalam kehidupan seharian macam : Hari ni aku bangun lewat, lepas bangun aku terus gosok gigi tapi malangnya ubat gigi dah habis. Jadi aku pergi kerja tadi dengan tidak gosok gigi. Hu hu hu kalau macam ni la gaya penulisan blog peribadi memang susah la nak dapatkan hati pembaca melainkan ada unsur2 lawak yang anda tokok tambah supaya pembaca terhibur bila baca mengenai diri anda.

Rasanya tu je ulasan dan pendapat aku mengenai blog kategori personal ni. Jangan terlalu sempitkan fikiran sehingga tiada apa yang nak ditulis dalam blog. Hidup ini penuh dengan warna warni dan ceriakan blog anda dengan warna yang ada dalam kehidupan ada itu.

p/s : Segmen aku buka sampai 120 blog.. Masih ada peluang untuk join.. klik SINI
Comments
15 Comments

15 ulasan:

miss.Addin berkata...

suka ayat ni

"hidup penuh dengan warna warni"

so true ! :)

shopping2u berkata...

btul..wlaupun kte guna ayt yg skema tp kte kna selitkan unsur2 lawak..

nawal addina berkata...

blog aku personal -.-

tapi tak laa cite pai hal lam tndas !

Fathiah Hamim berkata...

nak personal boleh. tapi, perlu tahu batas. :)

HonEyBuNNy berkata...

hehe...

setuju 200% entry neh....

xsemua kita boleh cerita dalam blog kan..huuh

Srikandi Cinta berkata...

Ye ye betol tu.. setuju3, tapi macam mana pulak dgn blog yg akan kate mcm nie "eh blog aku, suke hati aku la nak tulis apa".. huhu,

kasi tarik telinge dia :)

dang intan duka berkata...

yup..tepat sekali.. :)

boleh berkongsi sekadar luaran shj..
utk dalaman yg mana perlu shj..

yg pntg idup kena ceria..

peace

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

yup betol tu . personal tak semestinya peribadi sangat nak kena cerita sampai dalam2 .. ada batasss ..

Sally Yatiey berkata...

Suka entry ni ;) nice.
blog personal lebih menarik bagi saya .
namun tak semua perkara kita dapat ceritakan dalam blog . Semuanya ada batas2nya kan . :)

mas saari berkata...

betul tu...kita tulis apa yg kita suka tapi jgn melebihi batasan cukuplah!

blackroses berkata...

boleh tulis personal..tapi klaau semua entri personal..syok sendiri namanya

suha berkata...

erk pe pndpt awk ngn blog cik suha?(^_^)

ngengade tanye hahaha

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

ca nyer blog pon personal....tp kdg2 risau gak org tak mau bace..huhu

sergeant keroro berkata...

nice!

best bro, best bro.

haha

NuSaNa NoSa 91 berkata...

blog keen tu blog personal, dan xbest.. ye, keen admit.. huhU~ taching lg.. T_T

 
Related Posts with Thumbnails