Jumaat, 3 Jun 2011

Mata dan Pemikiran

Sebenarnya aku ada buat segmen seminggu 100 follower dan saja nak cuba nasib untuk buat segmen. Kalau ada yang berminat boleh la pergi ke SINI

Sebelum ni rasanya pernah buat entri mengenai mata dan sifat peribadi seseorang. Kali ni nak buat pasal mata dan pemikiran pula kerana melalui mata juga kita boleh mengetahui cara pemikiran seseorang itu. Nak tahu lebih ? Jom baca kat bawah :

1. Mata / Renungan Yang Tajam
Orang yang mempunyai mata sebegini bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu, dan pemikirannya juga sangat tajam dengan syarat matanya kurang berkedip. Orang ini boleh jadi jahat dan juga boleh jadi jahat.

2.
Mata Yang Besar
Orang yang bermata besar kurang bijak dan lagi teruk jika tak tajam renungannya.

3.
Mata Kecil & Tajam Renungan
Orang yang punya mata seperti ini sangat hebat dan memiliki sifat ekstrem sama ada bijak dan sangat jahat atau bijak dan sangat baik serta sangat berpotensi jadi seorang pakar.

4.
Mata Jarang Berkerdip
Orang yang matanya jarang berkerdio itu sangat tajam pemikirannya, dan jika tak berkedip langsung bila ia bercakap, dia sangat tajam dalam sesuatu bidang, sebab tumpuan dia sangat kuat.

5. Mata Tidak Tajam
Orang yang punya mata seperti ini bijak dan fikiranya adalah unik dalam berfikir dan bijak sekali dan jarang pegang watak jahat biasanya watak baik sahaja dengan syarat jangan banyak kedip.

6.
Mata Yang Lemah
Orang yang bermata lemah ini kurang tajam pemikirannya dan kurang bijak, atau dalam kata lain dia hanya berpotensi jadi orang yang biasa saja.

7. Mata Yang Liar

Apabila berjumpa dengan orang macam ni, sila jaga-jaga kerana mereka kaki belit sikit dan suka tipu dan tak bijak bahagian ilmu. Sukar dipercayai dan jangan dibuat kawan.

8.
Mata Sering Berkerdip
Orang yang punya mata seperti ini kurang cerdas dari segi pemikiran dan kurang pandai dan sangat mudah kena tipu
Comments
8 Comments

8 ulasan:

diana amin berkata...

hoho lagi skali sy xtaw mata sy macam mne...hik3

sergeant keroro berkata...

aku no 7,haha XD

kanan kiri semua lawa, memang meliar lah :P

GaRy™ berkata...

mata aq liar kot... hahaha.. makan budok!! hehehe..

cucu umie berkata...

aduyai, mane satu ea mata ayie?? kuikui rasenye sepit kot? lala

NuSaNa NoSa 91 berkata...

alaaa.. mata keen camne?? =.="

Syuxer berkata...

aku pula x tau mana satu aku hahahah..

Noor Idayu binti Azmi berkata...

mata tajam tu camne? tajam macam pisau?

Syasya Acing Mitchy berkata...

mata sy bulat =O sy bijak le, huahaha!

 
Related Posts with Thumbnails