Rabu, 1 Jun 2011

Masalah apakah ini ?

Tadi aku cuba untuk buat kotak @ box kat sidebar macam yang tuan blog Senyum-Senyum buat dalam entri dia di SINI . Tapi masa nak cari kod dan tambah coding html tu, aku gagal cari kod .sidebar .widget{ macam yang diberitahu dalam entrinya. Akibatnya aku tak dapat nak letak box kat sidebar.

.sidebar .widget{ yang tak jumpa... dah tick Expan Widget template

Aku try cari perkataan .widget{ tapi tetap tak jumpa juga..

Ha ha ha ape masalah pun aku tak tahu. mungkin ada yang tak kena dengan template blog aku ni kot. Haihh baru ejas kat sidebar tapi ada masalah pulak. Makan keropok lekor lagi best. yum yumm

Comments
6 Comments

6 ulasan:

cucu umie berkata...

kalao xad hang try cari h2 {

n then nty hang gantuikan yg ayie tulis dekat atas tu dengan .sidebar.widget {

mcm gitulah..lagipon coding setiap html berbeza..mungkin kamu yer coding sama dengan ayie,,hehe

diana berkata...

masalah ni..hehhehe...
sepatutnya ada...

kalau kamu rajin cer scroll
pelan2..
code ni betul2 kat atas sekali bahagian code widget..
tak pun selepas perkataan widget tu ada jarak tau.baru letak {

Ini Kisah Tia berkata...

cuba try ni -->

cari code: h2 {
lepas tu tampal (paste) code di bawah:

.sidebar h2 {
text-align: center;
-moz-border-radius: 10px;
-webkit-border-radius: 10px;
border-radius: 10px;
border:4px solid #A23BEC;
background:#F52887;
margin:0;
padding:0 0.2em;
line-height:1.5em;
}

sebelum: /* Widgets

Ini Kisah Tia berkata...

preview dulu tau . takot tak menjadi lak . heheh ;)

sergeant keroro berkata...

aku malas nak buat,hehe

susah kot buat coding ni. huhu

penat

[sutera kasih] berkata...

lain jenis template, lain code nya..
tp mmg kena sabar kalau nk coding2 ni..hehe tp seronok tau :)

Dah share link utk autopublish di fanpage FB?

 
Related Posts with Thumbnails