Isnin, 13 Jun 2011

Kesian Aku Tengok

Aku takde idea sebenarnya nak tulis apa sebab perut tengah lapar sekarang ni. Nak pergi beli makanan, takde kenderaan pula. Kalau jalan kaki nak pergi ke kedai, silap hari bulan aku yang pengsan di pertengahan jalan. Tapi kot mana2 pun aku kena pergi cari makan juga jap lagi... gggrrr.

Ok lupekan sekejap pasal makanan dan lunch tu. Aku nak cerita pasal seorang blogger yang merajuk kerana contest yang dibuat tu hanya beberapa orang je yang menyertai. Kalau tak silap aku, contest dia pasal cinta kot. Eh aku sendiri pun tak ingat dah apa nama contest dia tu. Kiranya hanya 2 orang je menyertai contest yang dia buat tu lalu blogger ni pun down dan merajuk terus.

http://www.laymark.com/i/o/21.gif

Adoi aku tengok pun kesian, ikotkan hati nak join jugak contest yang dia buat tu tapi dia sendiri dah putus asa dan kecewa. Sebenarnya banyak cara kalau nak tarik minat orang untuk join contest dan segmen yang dianjurkan. Antaranya kena la promote segmen yang kita buat tu sampai gila-gila punya promote. Baru la orang tengok dan terdetik di hati untuk join juga.

Promote Gila2 ? Penat ? Yer semua tu pasti ada tapi ianya berbaloi kalau sambutan sangat menggalakkan. Kalau takde sambutan juga ? cuba kaji contest dan segmen yang dianjurkan itu. Mungkin ada yang kurang sehingga menyebabkan orang tidak berminat untuk menyertai. Lepas kaji semua tu, cuba lakukan pembaharuan dan tengok macam mana hasilnya. Itu lah yang dinamakan pengalaman. :)

p/s : Yang penting jangan sesekali berputus asa dan down :D
Comments
16 Comments

16 ulasan:

sergeant keroro berkata...

betul tu!!

aku sedaya upaya promote ni, supaya sampai seratus orang xD

i'm ezza haniza berkata...

kecian gler blogger tu!

Elyana Ahmad ツ berkata...

hehe.kesian.cuba lagi di lain waktu.

EiZaRaZiErYa berkata...

blogger mne 2..? np dy xsoh zie join~ klw dy soh...mesty zie join pnye lah..n zie akn ajk rmai2 join jgk..ehehe.. wink3 >_<

syrupmasin berkata...

gile kesian..

shiema sufian berkata...

tkpela. apekan daya. kekadang kite kene jugak spport blogger laen. so org akan support segmen kite :)

kiz berkata...

pendapat aku tentang segmen ni..biarlah segmen yang kita buat tu menguntungkan dua dua pihak.Jangan anjur segmen yang mana penganjur je yang mendapat keuntungan.Biarlah segmen itu dalam situasi menang menang.Paling tidak pun dapat memperkenalkan mereka yang join segmen..pendapat aku je eh..huhu

Freaky berkata...

setuju dengan kiz :)

wadud@duad berkata...

hahahah.. kesian.. join la..

waN Mohd Salim berkata...

misti blogger tu pemalas

anysspunyeblog berkata...

kesian nyer blogger tue..maybe kene tingkatkan lagi promosi psal segmen yang dia nak buat tue..

diana berkata...

tak salah akak,akak pernah kena tag untuk kontest ni..
sebenarnya bila bab kontest2 ni orang tak suka kontest yang kita kena jenuh berpikir..
lagi2 cerita cinta..
apa je tentang cinta yang kita boleh kupas..
memng cinta tu luas tapi
tak ramai yang boleh meluahkan dalam sekeping kertas..
cinta yang boleh kita je paham..
jadi nak buat kontest kena fikir
sama penerimaan orang lain..
lagipun ramai yang bosan bercerita tentang cinta..:)

Kei Seichi berkata...

bagi aku elok kalau contest tu menguntungkan pihak penganjur dan jugak peserta..dan kalau boleh mudah2 je sudah..dan menyeronokkan utk org lain join same...

cucu umie berkata...

kadang2 seblom nak bt sesuatu contest tu bnyk perkara yg kena difikr..terutama mengenai penerima orng tntg contest tersebut..btw, btol vkap hang tu daus, tak leh nak cept putus ase kne usha dan usha..mcm hang btlh..hehe kan berjaya skng..

nazirah berkata...

hehe yeke siaannyee
tapi takpela.. mgkn kene
perbaiki lg kan

cci tak penah wat contest
tak reti la heheh ;)

kpah k-poh berkata...

apa yg akak nak tulis...si Kiz tu dah tulis...heee..senang ler kerja akak...kan.

 
Related Posts with Thumbnails