Selasa, 14 Jun 2011

Kenangan Waktu petang

waktu petang yang mendung ni, ada sekumpulan budak-budak yang tengah main softball kat sebelah rumah aku. Sebelah rumah ni ada kawasan lapang dan masa kecil2 dulu memang ada main juga softball. Setelah banyak tahun kawasan lapang ni tidak digunakan, sekarang dah ada kanak-kanak generasi baru yang main kat sini.

Yang paling seronok tengok budak2 main adalah mereka sangat bising dengan mulut. Ha ha ha main tu takde la sangat tapi mulut tu bising mengalahkan orang marah. Tengah main tiba2 ada gaduh sebab ada team yang tak puas hati dan main secara tak adil. Tapi nasib baik budak2 je sebab mereka pun hanya gaduh mulut. Lepas gaduh terus elok balik dan boleh main macam biasa semula.

Adoii tengok budak2 main jadi teringat pula aku masa kecil yang main kat situ. Baru je nak layan perasaan jiwang sorang2 lepas tu mak suruh pergi pasar malam pula. Ok la nak pergi pasar malam dulu setelah banyak tahun tak pergi pasar malam kat rumah aku ni.. Entah macam mana la rupa pasar malam tu sekarang.

Gambar tiada kaitan

p/s : Nak beli nasi bungkus, beger, kuih muih, coconut shake .. :D
Comments
8 Comments

8 ulasan:

dhilla nazli berkata...

ahahaha.. terase.. dhilla da besa kalau maen pun mulut mesti bising.. huhuu

cucu umie berkata...

xpernah main sofball pon..pernah main petanque jer sebb itu adlh aktiviti ayie dripada sekolah lg..hoho

izyan yasmin berkata...

haha . pasar malam !
min suka g pasar malam masa kat bangi :)

Kei Seichi berkata...

blanje aku coconut shake satu! hahaha..

sergeant keroro berkata...

weh, nak coconut shake satu!! XD

diana berkata...

kirim beli popia basah 2 hengget ye..:)

hana sudradjat berkata...

saya pun kalau main apa2,mesti mulut yg buat kerja.tangan dan kaki tak gerak mana pun.haha

syrupmasin berkata...

haha..banyak nye nak beli..bole pao sikit nnt :D

 
Related Posts with Thumbnails