Sabtu, 4 Jun 2011

Kegilaan Sekarang

Senarai blog 17-24 baru saja siap dibuat dan kalau anda nak terjah mereka, boleh la lawat mereka di SINI . Untuk senarai blog 17 hingga 24 ni sangat ceria kerana header mereka sangat cantik dan begitu colourful. Kalau tak percaya dan nak tengok, pergi la kat link di atas tu.
http://www.laymark.com/i/o/16.gif

Berbalik kepada tajuk entri diatas, apa yang aku nak cakap dengan jelas mengenai kegilaan sekarang adalah kegilaan kepada kamera DSLR. Kalau ikut pada pemerhatian aku, gila pada dslr lagi hebat berbanding iphone atau blackberry. Nak menunjukkan bahawa benda ni lagi gila, aku pernah jumpa seorang budak yang berumur 13 tahun menangis meminta ayahnya membeli kamera Dslr.

http://www.laymark.com/i/o/118.gif

Dasyat kan ? baru 13 tahun dah merengek dan mengada nak Dslr. Kalau anak aku minta cetu, jangan harap la nak bagi. Tiap hari aku marah kaw-kaw sampai serik dah nak minta benda mahal. Tak cukup gila lagi ? Aku pernah jumpa sekumpulan remaja semasa di UniMAP, Perlis yang sibuk duk usung ke hulu ke hilir kamera dslr dan lepas tu buat bising kat tepi sawah sambil bergambar.

Rupa-rupanya kalau ada kamera Dslr, orang akan bising untuk bergambar walaupun hanya di tepi sebatang parit hujung petak sawah padi.Pada hal bergambar je kot, tak yah duk bingit sangat kat kampung orang. huhuhu Ok itu je kegilaan yang aku nampak mengenai kamera Dslr. Kalau pada masa hadapan aku nampak lagi kegilaan macam ni, aku akan buat lagi entri pasal ni.
Comments
13 Comments

13 ulasan:

Amira Chan berkata...

Tapi DSLR berat kot.
Polaroid pun popular gak skrg

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

kegilaan ke ? adoi . Tia takut Tia lak yang terjebak untuk memilikinya . hehee ;)

mas saari berkata...

akak ni dah umur 30an baru dpt pakai DSLR sendiri...

Lieyda berkata...

budak2 skg sangat lah demand =.=

suha berkata...

adeih lupe 1 lg dslr..ingt nk masuk lam list hntrn kt entry cik suha..puas pk tp bru skrg ingat (^_^)

Kei Seichi berkata...

pakai kamera handset tapi ade skill fotografi da cukup..daripada pakai dslr mahal2 tapi amek gambar cap ayam..haha

Emilia Emira berkata...

ade dslr tapi amek gambar xde skill pun takde guna juga kan..baek pakai handphone jea ringan pun ringan..;)

cucu umie berkata...

seriously syie pon peminat DSLR tpy xmampu lg nk beli..haha kne beli sendiri lh..aish, tgh kumpul nie, tpy merengek ah nk mintk kt parent..huhuh

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

teringin gak nak 'bela' sebijik makhluk mata 1 tu..hehe....tapi lom mampu la...ti kawen nak mntak 1 wat hantaran agak2 lelaki takot x? haha.. :P

erniemusliana berkata...

haha im still thinking how to persuade my dad for buying me a DSLR. it's a must have now. lalalalaa~~

Jijimon berkata...

fuuhhh aku dapat jep
DSLR tu bro freaky..
full ngan pic my girl ^^
superb..

anismelon berkata...

mmg jd kegilaan pon..kalo leh sume na ade sorg satu..nsib mahal je..kalo x..photographer skang xleh na cri makan le jwb nye...weee

sergeant keroro berkata...

loike!

aku pon suke DSLR.

 
Related Posts with Thumbnails