Khamis, 23 Jun 2011

Jangan Lemah Sangat

Kalau ada orang kata kita bodoh, bangang, tak cantik dan berbagai maki hamun lagi. Kita masih boleh bersabar dan kuatkan hati serta tabah menghadapi segala dugaan semua tu.

Kalau ada orang puji kita dengan ayat Pandainya , Gila Genius, Cantik , Kacak, Hensem dan semua jenis pujian lagi. Kita terus jadi cair dan tersipu malu. Dalam hati terus tak kuat dan bangga menerima pujian.

http://www.laymark.com/i/o/20.gif

p/s : Ape yang aku nak cakap sebenarnya pun aku tak tahu =_=
Comments
14 Comments

14 ulasan:

~HanAlia berkata...

akhirnye ade gak entri

maksud nye kt situ manusia lemah bila dapat pujian :)

sergeant keroro berkata...

biasalah manusia

Gadis Kecil berkata...

puji-pujian manusia memang selalu membuatkan seseorang menjadi lemah.

tapi..

puji-pujian Allah kekal smpi bila. InsyaAllah.:)

diana berkata...

kena kutuk pun kita kena kuat..
kena puji pun kita kena kuat...
kedua2nya jangan sampai menghanyutkan kita..

diana berkata...

kena kutuk pun kita kena kuat..
kena puji pun kita kena kuat...
kedua2nya jangan sampai menghanyutkan kita..

waN Mohd Salim berkata...

manusia nih tak bole dicakap .. makin dicakap makin menjadi .. adehhhhhhh

kjaharun berkata...

mmg selalu mcm tu..
bile kene puji, terus cair..
tp bile kene maki hamun, kuat plk smangat tempis semua tu..

so persoalannye, perlu ke kite maki hamun seseorang untuk bangkit kn smgt dorang??

syaimz berkata...

motifnya, jangan jadi manusia.jadilah alien...jadilah lipas


ehem...bersyukurlah kita ni manusia dan Allah berikan macam2 ujuian kat kita sama ada dalam bentuk pujian ataupun kritikan kan?

so, do our best jelah dengan penuh redha,tawakal...

kiz berkata...

Best la kau ni fidaus..entry yang menarik..hehe.. opss jangan cair ..jangan cair dengan pujian ini..haha

Amiirah-Cassan berkata...

hadapi dengan senyuman . kan daus . hehe

AWAK FOTOGENIK!!!

wadud@duad berkata...

hahaha...
lumrah manusia la bro.. :)

dyanne berkata...

erm betul2..yang penting, kita jangan riak bila kena puji..nanti dah jatuh hukum berdosa lak kan. so kita sentiasa kena jadi humble.. huhu ^^

NuSaNa NoSa 91 berkata...

lumrah manusia.. sukakan pujian.. huhuu~ =.=

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

adesss . hahaa . tak tau motif .. hehe

 
Related Posts with Thumbnails