Rabu, 15 Jun 2011

Jadah Apa ni ?

Ape motif kartun ni ? Nak kata Hukum yang Allah tetapkan tidak boleh pakai ke ?

Pada hal dalam kepala otak dah set bahawa setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya. Tapi kenapa otak tidak boleh fikir bahawa setiap hukum yang Allah tetapkan ada hikmahnya ?
Comments
14 Comments

14 ulasan:

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

memang mengelirukan . kartun macam tu akan buat orang ramai mula berfikir 10x !!

liyana berkata...

hmm.
xptutkan..

cucu umie berkata...

mo komen about this picture..

Srikandi Cinta berkata...

uitt.. apa pasal tu, tibe2 jadi keliru plak.

syaz@rozelt berkata...

erk..terkaku..x tawu nak komen apa..tp klu kena rogol mane de orang nampak pon..klu ade orang nampak mesti akan tolong iye dok??erm...

Faez Rusni berkata...

nie jadah x pham agama..siot je tulis macm tu...kena tindakan nie...

NuSaNa NoSa 91 berkata...

klu camni, ada 2 sbb je freaky..

1) dia xabes bljr..
2) guru agama dia meninggal sblm dia abes bljr ilmu agama..

tp, keen rasa, yg 1st tu lebih logik kot.. huhuu~ =.=

sergeant keroro berkata...

tak patut betul si akrikatur ni.

ni dah masuk mempersendakan agama.

nazirah berkata...

erk.. tu la tak patot betol aih

JR Online berkata...

Motif kartun ni mudah saja: dia nak katakan hukum Allah tak sesuai lagi dgn zaman yg sarat dgn teknologi moden ni. Itulah kartun yg dihasilkan oleh otak Melayu (bukan semua), yg hanya berfikir dgn kewarasan sejengkal. Ketika saintis Barat mengkagumi al-Quran dan mantan Perdana Menteri Britain pun berkata dia kini membaca al-Quran setiap hari, tapi ada org Melayu yg otaknya panjang sejengkal sanggup mempertikai hukum Allah..

nurfatiha blacky berkata...

aduii ado jugakkk mcm niehh.

Luq At Your Words™ berkata...

bila mnusia dh mula brlwn dgn ketetapan dunia. tu la yg akn trjd

Kei Seichi berkata...

kartun ni mengelirukan dan boleh buat orang yang kurang pengetahuan agama jadi terpesong..jelas sekali dia nak kata hukum Allah tak betul dan logik manusia boleh terima...
bahlul kartunis ni..jangan sampai turun bala kat msia ni..

diana amin berkata...

dah nme pon kne rogol bukan rela..mne nk cri saksi.. tak paham betol

 
Related Posts with Thumbnails