Khamis, 9 Jun 2011

Iklan Nuffnang

Ops !! sebelum tu apa kata anda lihat senarai terbaru blog untuk malam ni. Kalau sudi lawat dan follow mereka sekali.. Klik kat SINI .

http://www.laymark.com/i/o/111.gif

Blogwalking sangat best dan menarik kerana apabila kita jalan2 ke blog orang lain, kita dapat tengok pelbagai jenis kerenah, entri, template blog dan jenis iklan. Tapi malam ni aku hanya nak cakap pasal iklan yang ada kat blog. Macam biasa iklan yang paling famous yang ada pasang hampir di semua blog adalah Nuffnang. Advertlets pun ada ramai yang pasang. Innity ? aaa yang tu untuk trafik yang sangat power.

Ok aku bukan nak cakap pasal bayaran iklan tapi mengenai ragam orang meletakkan iklan Nuffnang kat blog. Biasanya iklan diletakkan di header, sidebar dan juga kat bawah entri. Tapi ada beberapa blog yang aku pernah jumpa, iklan untuk bawah entri ni terapung-apung ( Floating ) kat tengah entri. Maksud aku, kalau aku skrol ke bawah. iklan yang floating tu pon turun ke bawah jugak. Bila aku skrol ke atas, iklan floating tu pun naik atas jugak.

Bila ada iklan floating kat tengah2 skrin dan entri, aku nak baca entri pon susah. Dah la butang nak pangkah takde, terkial-kial aku nak baca entri blog. Aku baca 1 perenggan pertama je lepas tu terus blah.. Geram betol tengok iklan macam tu, harap2 tuan blog ada buat pembaharuan dan letakkan iklan kat bawah entri lepas ni.

p/s : comelkan iklan nuffnang aku floating kat tepi ni. Haha --------->>>>>>>>>>>
Comments
10 Comments

10 ulasan:

shekechik [̲̅ə̲̅٨̲̅٥̲̅٦̲̅] berkata...

haha..comelll2..click yours =)

Nohtakh ujan berkata...

iklan...kita minum dulu...

EYFAalias berkata...

betul! eyfa pn penah masuk blog mcm tu. iklan tu ikut je amna kita g oh. nk baca entry pn payah.

syrupmasin berkata...

iklan..iklan :D

kiz berkata...

comel ..geram tgk iklan tu..jap klik 18 juta kali..haha

Srikandi Cinta berkata...

Hahaha.. pengalaman yg sama bila masuk blog iklan yang terapung2 tu.. nampak sgt nak sgt2 kte klik iklan dia tu, lawak2

Scarlett O'Hara berkata...

Floating kat tepi pun kacau tau! ;)

AmyZana berkata...

haha
comel comel comel XD

NuSaNa NoSa 91 berkata...

owhh~ xpernah jumpa plak blog yg iklan terapung camtu.. biasanya keen jumpa yg burung twitter tu terapung2, ikut kita.. annoying la, ganggu nk bc entry dia.. huhu~ T_T

kiwi berkata...

comel2, tapi cemana korang buat bagi dia terapung2 ek?

 
Related Posts with Thumbnails