Jumaat, 17 Jun 2011

Cerita Cinta 4

1. Kita dikahwinkan atas persetujuan ahli keluarga dan saya terpaksa patuh perintah ibu bapa saya walaupun saya tak rela berkahwin dengan awak.

2. Kini dah 2 tahun selepas kita berkahwin dan saya masih rasa tidak bahagia hidup bersama awak.

3. Saya rasa sangat menyesal kerana mengikuti perintah ibu bapa untuk berkahwin dengan awak. Semakin lama, saya rasa sangat benci dengan awak walaupun awak
tidak melakukan apa-apa kesalahan.

4. Pada suatu hari, saya menyatakan hasrat untuk bercerai dengan awak dengan menggunakan alasan bahawa saya tidak bahagia hidup bersama awak.

5. Air muka awak berubah dengan tiba-tiba apabila saya menyatakan hasrat untuk bercerai.

6. Kemudian awak dengan tenang bersetuju untuk menceraikan saya dengan syarat saya boleh lakukan dengan sendiri benda yang awak senaraikan.

7. Tanpa fikir panjang, saya terus setuju dengan syarat awak itu. Awak akan bagi senarai perkara yang perlu saya lakukan pada keesokan hari.

8. Esok pagi selepas awak pergi kerja saya terus ke meja untuk lihat senarai yang perlu saya lakukan supaya awak dapat ceraikan saya.

9. Selepas teliti dengan baik setiap senarai tu, saya terus tidak dapat menahan perasaan. Saya terduduk diatas kerusi sambil air mata terus mengalir membasahi pipi.

10. Setiap perkara yang awak senaraikan membuatkan saya rasa sangat bersalah kerana minta untuk diceraikan.

Senarai yang Awak Perlu Lakukan

- Apabila awak pergi membeli belah, jangan lupa dimana awak parking kereta kerana awak selalu lupa kat mana awak parking

- Setiap kali awak nak tidur, jangan lupa tarik selimut tebal kerana lepas ni saya dah tak boleh selimutkan awak lagi

- Kalau awak jatuh sakit, suruh kawan / jiran yang belikan ubat kerana lepas cerai saya tak dapat belikan ubat lagi untuk awak

- Kalau malam ada hujan lebat dan guruh yang kuat, awak kena beranikan diri kerana saya tidak akan ada lagi untuk peluk awak erat2

- Setiap hujung minggu ajak la kawan awak untuk teman makan malam kat luar kerana saya tidak dapat teman awak makan malam lagi lepas ni

- Lepas pulang daripada kerja, awak jangan lupa untuk beli makanan kerana saya sudah tidak ada untuk masak kat awak pada waktu petang

- Sebelum nak tidur waktu malam, jangan lupa kunci semua pintu kerana awak suka masuk tidur tanpa kunci pintu rumah terlebih dahulu

- Setiap hari awak kena set alarm supaya bangun awal kerana awak jenis yang susah bangun pagi dan lepas ni saya tak boleh nak kejut awak lagi

- Awak jangan lupa bagi makanan kat kucing awak nama BoBo tu kerana lepas ni saya dah tak dapat jumpa lagi dengan encik Bobo

- Bila pulang ke rumah emak, jangan lupa belikan sesuatu untuk mereka supaya mereka gembira

- Kalau awak tak dapat lakukan 10 perkara diatas, cepat2 la telefon saya kerana saya tak sanggup biarkan awak lakukan semuanya seorang diri.
Comments
22 Comments

22 ulasan:

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

wah ! sedehnye..huhuhu..terharu kot, perempuan tuh tak reti nak hargai husband dia..hahaha..if dorang cerai, saya nak kawen gn lelaki tuh lah..hahaha.. boleh masak tiap ptg :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

wah ! sedehnye..huhuhu..terharu kot, perempuan tuh tak reti nak hargai husband dia..hahaha..if dorang cerai, saya nak kawen gn lelaki tuh lah..hahaha.. boleh masak tiap ptg :D

sergeant keroro berkata...

terharu!!!

T,T

nawal addina berkata...

alahai .. sedih laa pulak

hope dorang cerai cpt2 ! bole aku masuk line ^^ hahaha

syrupmasin berkata...

adoii feeling-feling la pulak malam-malam minggu nih :D

Kei Seichi berkata...

T.T

fiQ'Ra berkata...

sedih ler ;(

Fathiah Hamim berkata...

awww awwww sedeh. sangat suweet.

syaimz berkata...

haha,macam jahat mase awal2.tapi sweet in the end.haha

k a k L a m p berkata...

seriyes aku ckp. aku mmg pantang betol klu g soping... sbb kompom lupe paking mane.. geramm tol la .. x focusssss

kiwi berkata...

ni lelaki ke perempuan nih. hehe macam perempuan, tapi lelaki pun macam fits this story

**::CIKNUURUL::** berkata...

auwwww!!,.sedihnyeee,.huhu,..takmo la jd gni,.isk isk isk,.

anismelon berkata...

waaaa..sob sob..sedeynye..:(..

NuSaNa NoSa 91 berkata...

pastu?? pastu?? pe yg berlaku?? huhuu~

sweetnya klu dpt suami camtu.. ahahahahaa~ ^_^

ghost writer berkata...

aduhai...kalau lar setiap orang bila saat mau bercerai perlu sediakan list macam nih,aku fikir takde hubungan yang tak dapat diselamatkan..tapi sayang ini cuma seperti satu drama.pada hakikatnya,bila saja hati telah tawar,takde apa yang mampu ditawarkan lagi...

khadijah berkata...

sedihnye bc..:(
laki tu sgt sweet..

Syuxer berkata...

perghhhh tobat sedih aku baca neh T_T..

konfirm x sanggup pompuan nak cerai ngan dia..

ramai tidak fikir saat2 masa dalam kesedihan,kesusahan..suami atau isterilah orangnya yang mengurangkan rasa tersebut biarpun tidak cintai suami atau isterinya..

Aman Ibrahim berkata...

yup, terharu~
besar pengorbanan suami kat dia and kasih sayang dia

syarifahsidrus berkata...

sedih :((

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

saya tag awak, jum join sekali..

Link :

http://norhafeezah.blogspot.com/2011/06/memori-yang-tidak-dapat-dilupakan.html

I'm just do let U know..TQ

suha berkata...

erk nak kena nangeh ke ni?(^_^)

huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

bungaitucantik berkata...

wahh..sanggup nyer prmpn tuh lakukan semua neh wloupun laki tu xtahu menilai ape yg terbaik!

 
Related Posts with Thumbnails