Isnin, 20 Jun 2011

Bertambah Pening.

Semalam aku dah pening dan pagi ni pening aku berganda lagi. Sakit gigi makin teruk sampai gusi bengkak dan pipi aku pun turut nampak kesan bengkak tu. Ni semua kerana gigi bongsu punya pasal. Sebelum ni takde la sakit macam ni. Kali ni punya sakit real sikit sampai aku sendiri pun tak berape nak tahan dan tak boleh tidur.

Mak terus terkejut apabila tengok pipi aku gelembung kat bawah akibat bengkak. Lepas tu bole pula mak tekan kuat2 kat pipi yang bengkak tu. Aku yang tengah sakit tu rasa macam nak nangis je lepas kene tekan oleh mak. Mak suruh pergi jumpa doktor gigi kerana dah bengkak sangat.

http://www.laymark.com/i/o/93.gif

Bila dengar mak suruh pergi klinik, aku terus bertambah pening. Kalau pergi jumpa doktor, memang sah dia akan cuba buang. Masa dia nak buang tu, mesti dia akan bius dulu. Bila dia bius tu, haaa part ni aku dah masak dan aku boleh cerita dengan terperinci setiap rasa bius tu kerana aku dah banyak kali kena bius dalam hidup.

Bagi aku, bius memang satu ubat yang sangat hebat kerana sebaik saja dicucuk dan dimasukkan dalam daging, rasa ubat tu seolah-olah sedang mencengkam daging daripada dalam.. Sakit ? Seksa ? mesti la semua ada sebab rasa macam mencengkam daging dari dalam. Haihh aku nak rehat jap sambil berdoa semoga sakit ni takde parah sangat..

p/s : Ya Allah, kau sembuhkanlah sakit gigi yang dihadapi oleh Muhammad Firdaus bin Abu Bakar secepat mungkin.. aminn :)
Comments
17 Comments

17 ulasan:

SaYraH WonDerLanD berkata...

amin....

Smg hang cepat sembuh freaky. Apa salah p jmpa dentist. Da bengkak teruk an? nnt lagi teruk sapa yg susah?

sergeant keroro berkata...

semoga cepat sembuh. ni kes gigi baru nak tumbuh ke ape?

cucu umie berkata...

pergi shjelah jumpa doktor gigi tu..dripada terus membengkak..hoho nty hang juga yang susah lol..aishhhh

efa nur berkata...

semoga cepat sembuh ya.. :)

Jom Terjah Sini :)

JR Online berkata...

Semua org takut cabut gigi...malah ada satu cerita mengenai manusia terkuat di dunia yg dpt menarik kapalterbang, tapi dia pun takut cabut gigi!!

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

memang camtuh, nanti okay, take ur time rest.. makan pun kena jaga.. dulu kita makan bbur jer..hahaha..nak makan nasi sakit.. and now, gigi bongsu dah abeh dah tumbuh..weeee~ :D

amnie azmira berkata...

faham macamane sakit gigi tuh..semoga baik cepat yerr ^_^

ieda berkata...

have a gud rest dik .. sakit gigi jgn dibawah main .. nyilu sampai ke kepala huhuhuh .. hope averything goes well ..

AnAk dEneSor berkata...

aminn..semoga cepat sembuh

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

uiks sampai macam tu serik ngan bius ? semoga kamu cepat pulih :)

TYNTHA LANA berkata...

ala comeyl2,hehe. gi la jumpa doktor tu daus.. bio sakit kejap, dari melarat2 gigi tu. ye dak??hehe

yatie Awang berkata...

sakit gigi memang tak tertanggung..tapi dik..kalau bengkak doktor tak cabut, dia bagi ubat je suruh makan sampai hilang bengkak baru cabut...

EiZaRaZiErYa berkata...

amin3~ moge cepat sembuh lah ye~
ermm..gg bongsu~ mang cm 2..~ manje lebih~ huhu...klw dah kne buang~ buang pi lah aih~ sakit sikit je~ bandingkan sakit sekarang ni~ xhilanng2.. huhu.. wink3 >_<

Kei Seichi berkata...

amin...cepat2 la sembuh ye..
aku suke pegi klinik gigi sebab bau die..haha..
tapi da lame aku tak pegi sebab gigi aku hebat setakat ni..takde yang sakit...hehe

Syuxer berkata...

aku faham bro..saat dibius tula saat paling menakutkan dalam dunia hehehe..

semoga ko dapat tabah harungi ini..nak tak nak,ko kena cabut gak gigi tuh..huhu..bengkak tuh doktor kasi hilang dulu pahtu cabut..yela kan ia wat onar plak nanti heheh

Piah Becok berkata...

awww!!! sakit gigi memang horror.. nak buleh tumbuh gigi bongsu ni dulu siap 4 kali sakit di waktu yang berlainan. mau tak lalak??? saba ye...

Freaky berkata...

thanx semua :D

 
Related Posts with Thumbnails