Sabtu, 25 Jun 2011

Amboi Laju Je

Amboi kalau kita tulis benda yang tak baik, cepat je orang minta link. Kalau aku kata aku jumpa satu lagi blog yang ada tulis mengenai buka aib sendiri. Mesti ramai juga yang berebut-rebut minta link. Kalau tulis benda baik dan siap bagi link sebagai rujukan, takde pula nak klik link yang diberi tu.

Kenapa jadi macam tu ?

http://www.laymark.com/i/o/33.gif

Sebab kita sukakan keburukan. Kononnya nak tengok depan mata kita sendiri ape yang diperkatakan itu. Lepas tu bila dah tengok keburukan atau aib orang lain, bukan nak tolong nasihat atau mendoakan supaya berubah. Sebaliknya dilontarkan dengan kata2 kesat yang langsung tidak berakal.

He he aku pun kadang2 macam tu juga. Bila aku baca kat paper atau kat blog benda2 yang tak elok, aku sendiri pun mengeluarkan kata2 yang kasar. Aku ni pandai cakap je tapi tak pandai nak bagi kata2 nasihat pun. Tapi aku sentiasa cuba peringati diri sendiri..

p/s : Mahu makan di kedai mamak. Layan teh tarik dan roti canai.. nanti malam skit aku balas jejak.
Comments
11 Comments

11 ulasan:

NuSaNa NoSa 91 berkata...

well, tipikal human.. nak gak cari salah org.. ^_^

GaRy™ berkata...

memang la diorang nak laju... sebab takut ada orang buat fanpage tu sebelum dia.. kan biasa skarang ni buat fanpage untuk buruk2 kan nama orang lain~

kiz berkata...

haha..biasa ..biasa..Fir tapau roti bom..huhu

TYNTHA LANA berkata...

betul sgt daus, sebbnya mudah, org suka tgk keburukan org lain, pastu dia bandingkan dirinya dengan org tu. Konon, dia lebih baikla.

sergeant keroro berkata...

haha, setuju!!

tapi lain dengan situasi tadi, lol XD

p/s : roti boom satu, mengidam ni :P

Amiirah-Cassan berkata...

alaa , mo tahu dia betul ka tipu jaa , hihi

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

biasalah tu lumrah hidup, PHD(prsaan hasad dengki) byk sgt, berkepuk-kepuk dalam hati :P

Dei, thambi belanja roti tisu satu ! hehe..

Kei Seichi berkata...

name pon manusia..lagi2 melayu..tepi kain orang je die nak jage..haha

**::CIKNUURUL::** berkata...

biase dh tu,lumrah hdup,.tipikal human,.hurmm,.

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

ouch ! tapi tu memang normal lah untuk sesetengah orang . tengok niat masing-masing apa yang dia nak buat lepas dia tau pasal keburukkan tu ..

AmyZana berkata...

huhu
sbb tu sye x lyn entri aib org :)

 
Related Posts with Thumbnails