Sabtu, 18 Jun 2011

Aku Hairan

Benda yang aku hairan ni sebenarnya dah lama berlaku dan pada sesetengah orang, ia mungkin perkara biasa dan tak perlu diperbesarkan. Tapi ini blog aku dan suka hati aku la nak tulis pasal ini pun. Ha ha ha. Kalau nak cerita aku tak pandai sangat jadi aku bagi situasi macam kat bawah la ye :

7.05 Petang : Aku baru pulang daripada berjalan2 kat pantai. Depan rumah aku tu ada kedai makan yang sangat ramai orang. Aku hanya melihat gelagat orang makan pada pukul 7.10 petang ( Dah nak gelap ni ).

8.15 Malam : Aku keluar daripada rumah untuk hantar adik ke pusat tusyen dan semestinya aku akan lalu ikut depan kedai yang ramai orang tu. Masa lalu, aku nampak pelanggan yang sama pada pukul 7.05 petang sedang makan dan ada juga yang berborak. Bukan seorang tapi ramai.

8.30 Malam : Aku pulang daripada hantar adik aku dan bila lalu je kat depan kedai yang ramai tu, pelanggan yang datang pukul 7.05 tadi masih ada dan sedang lepak dan ada yang makan.

Persoalan aku = Masa bila mereka Maghrib ? Adakah maghrib di kedai makan ?

Di IPTA / IPTS
=============

Pukul 7.15 petang pelajar datang ke kafe untuk makan malam. Pukul 8.30 malam waktu aku dan kawan2 keluar untuk dinner tapi mereka yang datang pukul 7.15 petang masih ada lepak di kedai makan.

Persoalan aku = Masa bila mereka Maghrib ?

p/s : Bukan semua orang macam ni.. hanya ada sesetengah je :)
Comments
21 Comments

21 ulasan:

Chegu Zubir berkata...

biaselah kalau dah makan sampai terlupa nak solat tambah dengan borak2 lagi..

jom singgah
C.z Kembali

cucu umie berkata...

haha..itu ayie tak thu bila maghrib..cube tanye mereka..hohoh

NuSaNa NoSa 91 berkata...

uzur syar'ie versi baru la kot.. xpon dia jamak solat.. huhuuu~

jgn hairan.. ada gak golongan yg tinggalkan solat tau..~ selamba badak je xsolat.. =.=

Ummi Alesya Sofea berkata...

semoga kita x jd mcm SETENGAH DARI MEREKA tu dan semoga yg lalai tu akan ingat akn dosa pahala.. :)

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

keras kot makanan depa tuuu ..

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

keras kot makanan depa tuuu ..

Auji Fassya berkata...

terbauk laa bro (:

sergeant keroro berkata...

bese memang camtu.

diorang ni maghrib gajah, dah nak isyak baru solat, baru isyak di awal waktu.

haha XD

Kei Seichi berkata...

lelaki ke perempuan?
kalau perempuan faham2 la..hehe..
kalau laki tu x baligh lagi kot..hahahaha

nawal addina berkata...

tnya laa dorang XD hahaha

syrupmasin berkata...

haha..dyorg uzur kot :D

GaRy™ berkata...

diorang tunggu ko lalu, pastu diorang lari ke surau, solat.. pastuh lari balik ke gerai & pura2 makan... diorang cakap dalam ati "budak ni blogger.. mesti dia post pasal ni malam karang..."
hahaha... aq dah ngarut... blablabla...

Freaky berkata...

hahaha ampeh ko gary... hahaha

erniemusliana berkata...

niat dlm hati je setiap pergerakan solat tu.

*PANG. kene lempang. sekian.

Lieyda berkata...

ala tambah2 yang berdating,mne ingt solat ag.uhh

kiz berkata...

tepuk dada tanya iman

dyla ^_^ berkata...

mknn kat c2 lazat sgt kowt smpi x sgup tglkn tmpt 2..hehee ^_^

EiZaRaZiErYa berkata...

barangkali dowang lupe~ dowang owg islam~ wajib solat 5 waktu~

wink3 >_<

vampire's lovex berkata...

masa ko lepas kedai tu kot dorang smayang

kiwi berkata...

rite~ tak semua macam tu. tapi yang sikit tu kadang buat sakit mata je :P

Admin berkata...

LISTEN LIVE MALAYSIA RADIO ONLINE4,THR GEGAR,MANIS FM,ERAFM.AND MORE RADIO TO LISTEN CLIK >> click to listen
watching malaysia tv online,tv1,tv2,tv3 and more to watching click > click to watching
WATCHING LIVE MOVIE FREE FOR WATCHING CLICK > CLICK TO WATCHING
listen indonesia radio online click > click to listen

 
Related Posts with Thumbnails