Selasa, 7 Jun 2011

Aku Dah Berubah

Akhirnya senarai blog yang paling latest iaitu yang ke 69 hingga 76 sudah keluar. Anda semua tanya header mereka cantik tak ? Oh yang tu tak perlu aku jawab dengan excited kat sini. Jom klik Senarai Blog Seminggu 100 Follower yang duk berkelip-kelip kat atas ni.. tuuu yang kat atas ni je .

http://www.laymark.com/i/o/107.gif

Aku dah berubah tapi apa sebenarnya yang berubah ? Mari aku cerita sikit kat anda semua ye. Dulu masa kecil sampai sekolah menengah, ayah aku ajar tengok berita kat tv pada pukul 8 malam. Berita masa tu sangat seronok dan best untuk ditonton kerana tidak dicemari agenda politik yang melampau. Kerana sangat best tonton berita, boleh kata tiap hari pukul 8 aku dah tercegat depan tv untuk tengok berita.

Ok itu masa aku kecil dan tak berapa nak matang sangat. Sekarang ni dah besar panjang dan mampu berfikir, bila aku ada depan tv untuk tengok berita, mood aku terus spoil dan terus tukar channel. Buat kali pertama dalam sejarah aku rasa diari akademi fantasia lagi best daripada berita kat tv.

Sebab apa aku cakap macam tu ? kerana berita sekarang banyak sangat dipenuhi dengan agenda politik negara. Aku kata kat parti kau, kau kata kat parti aku. Perjuangan aku betol dan perjuangan kau salah. What the.... kalau macam ni la berita yang duk tayang kat tv, aku rasa bukan ilmu pengetahuan yang aku dapat tapi kerosakan minda.

Nak dapat ilmu dan isu semasa ? tak payah la tengok berita sekarang. Internet ada, kehebatan Google sentiasa no 1 dan tak pernah ditewaskan. Tekan keyboard terus dapat ape yang kita nak tahu tanpa dicemari agenda-agenda yang disiarkan di tv.

p/s : Faktanya, internet lagi tepat daripada tv. serius tak tipu pun :)
Comments
20 Comments

20 ulasan:

syrupmasin berkata...

fuyoo..sekarang dah matang..bagus2 :D

Kei Seichi berkata...

dah bertahun aku tak tengok berita..nak yang genuine bace je status fb ngan blog..lagi bermanfaat..
takde nak pro mane2 pihak..n takde berita2 yang mengarut..haha

syaimz berkata...

you're right freaky.

news kat tv most of it are unaccurate...

sekarang kita ade internet,mudah nak access everything.betul or benar boleh dicari.

nelly berkata...

berubah ke arah kebaikan , ..
good !

kiz berkata...

TV...hanya untuk siaran sukan..itu sahaja.

sergeant keroro berkata...

betul,setuju!! XD

**::CIKNUURUL::** berkata...

btol2,.td bru search gugel,mcm2 bnda bley dpt,.kt brite tu just current issue jep yg ade,lagi2 kes politik,buang bayi,org gile je yg buang bayi tu,.nympah btol tengok,.

syaz@rozelt berkata...

memang pon..malas ak tengok berita sebab hal politik je bnyk..dah ler time mengundi dah nak dekat dh nie..maleh nak layan..hehe

Emilia Emira berkata...

tak pernah suka tengok berita...dari kecik sampai laa laa nie..haha

kotak bulat berkata...

emm.. da kurg da tgk berita kt tv.. jadi sakit hati.. politik je bnyak..

Amiirah-Cassan berkata...

hahaha aku tak tgk tv dah sejak tinggal asrama . kekeke hadap laptop 24/7 . hehehe

Mira PUN dah berubah???

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

apa yang tak ada kat tv , ada kat internet ..

diana berkata...

setuju..
layan berita boleh buat kita hidap darah tinggi je..

mas saari berkata...

betul tu...
baca berita kat internet je!

Jijimon berkata...

yup2..
goggle search engine..
terbaekkkk~

kiwi berkata...

terbaekkk la entri ni! :))

k a k L a m p berkata...

tb banyak propa..isk x leh caye hiskkkk

suha berkata...

cik suha suke tngok tv ngn ayah (^_^)
selalunya mcm2 yg cik suha tnye psl berita yg ditayangkn,dr kecik smpai la besar..tp skrg kami dh jrg tgok brite hehe sbbnya?sama ngn ape yg awk..kitorg tukar tgok brite jap time info sukan je..

MDHAFiZ.NET berkata...

setuju..sekarang ini banyak buletin berita di tv kita dok siar laman blog lucah kepada umum...aduyai..x malu ke??

cucu umie berkata...

betol2 apa yang hang ckapkn itu, skrng memang bnyk isu politik dlm beritaa.. nak salah ini dan ini , ayie kureng mintlah politik nie..aduyai, enth mane yg btol

 
Related Posts with Thumbnails