Khamis, 19 Mei 2011

Untung jadi Bomoh tau

Zaman yang serba moden dan canggih ni pun masih ada orang yang percaya kepada bomoh. Aku pun tak faham kenapa la bomoh ni ada orang percaya bulat2 sampai last sekali diperbodohkan / ditipu oleh bomoh tu sendiri. Kalau tak percaya, jom baca kat bawah.

JOHOR BAHRU: Terpedaya dengan muslihat seorang bomoh yang mendakwa mampu mengembalikan harta arwah nenek moyang mereka yang dikatakan bernilai RM2.8 juta, lapan beradik kerugian RM62,285 yang dibayar kononnya sebagai zakat dan kos upacara meraikan ‘mahaguru.’

Ni la faedah kalau percaya kepada bomoh. Untung betol bomoh tu dapat kebas rm 62 ribu. Kalau aku jadi bomoh, duit banyak tu dah boleh angkat Myvi sebuah atau pun buat modal berniaga. huhuhu ape aku merepek ni.

http://www.laymark.com/i/o/38.gif

Cakap pasal bomoh, memang sampai mati pun aku tak pernah nak percaya kepada kesaktian yang kononnya ada pada bomoh ni. Boleh rawat penyakit konon, boleh bagi kemewahan, boleh bagi itu dan ini. Semua tu karut je bagi aku. Ops maaf la kalau ada anak tukang bomoh yang baca entri aku ni :)
Comments
7 Comments

7 ulasan:

Srikandi Bonda berkata...

hehe.. kalau bomoh auta.. memang geram. tapi kalau bomoh tu gunakan cara perubatan islam.. tak salah. :)

Firdnurjue berkata...

jadi bomohla plok..ley dapat banyak wet..muahahahahaha

anismelon berkata...

huuu...leh pcaye ke bomoh..kalo yg amalkan perubatn islam toh okek la kot..tp jgn la selalu amalkn..huuu..

wadud@duad berkata...

hahahah... lau kat indon drang panggil shaman.. :D

mad khaz berkata...

bomoh nipu orang watpe,duit xhalal jugak :P

waN Mohd Salim berkata...

bomoh tu hape ?

cucu umie berkata...

kesedian keluarga tersebut..knape dgn mudah boleh terpedaya..kepada tidak soal selidik dahulu..itulah, sudah teratuk braduh nak melenting..kuikui

 
Related Posts with Thumbnails