Sabtu, 7 Mei 2011

Tak suka Lampu Isyarat

Aku tak suka pada traffic light. Sebenarnya bukan semua traffic light aku tak suka cuma yang ada sensor je yang aku benci sikit. Biasanya kalau di kawasan yang lalu lintasnya sibuk, traffic light tu ada sensor bagi mengawal lalu lintas dan terus jadi hijau jika tiada kenderaan di bahagian lain.

Apa yang aku tak suka adalah beberapa traffic light di kawasan kuala perlis ni. Kalau naik moto dan berhenti di traffic light, sensor tak akan kesan motor sebagai kenderaan sebab apa aku pun tak tahu. Jadi bila sensor tidak kesan, maka lampu hijau takkan nyala sampai bila2 melainkan ada kereta berhenti di lorong kita.

http://www.laymark.com/i/o/53.gif

Bila lampu hijau tak nyala, terpaksa la tunggu dengan lama yang teramat sangat. Nak langgar lampu isyarat, takut tak pasal2 ada polis atau kena saman pula nanti. Jadi aku sebagai penunggang motor yang tak ada lesen lebih suka kalau lampu isyarat tu hanya gunakan Timing yang biasa berbanding sensor.

p/s : Gila berani bawak motor tak ada lesen :P
Comments
5 Comments

5 ulasan:

Nohtakh ujan berkata...

cube lekat kan magnet bawah motor...lagi basr lagi bagus...

Freaky berkata...

aiya magnet ?

Nohtakh ujan berkata...

hehehe...magnet tu ada dlm hardisk.ce lekat...atau pun kalau pakai moto yg ade starter..matikan dan ce ctart moto kat situ..

Sca Ndx berkata...

lol. hentak2 kat jalan tak leh? heheheh

Freaky berkata...

noh : haha aku x tau pape pon pasal tu...

sca : tak boleh.. kene berat mcm kete gak baru detect

 
Related Posts with Thumbnails