Isnin, 9 Mei 2011

Tak perlu jadi orang lain

Bila ditanya kepada kawan kat sebelah aku, petang ni nak buat ape ? Dijawabnya mungkin nak pergi mandi air terjun atau air kolam. Hahaha memang dasyat la kalau dah habis exam, rasa macam nak pergi semua tempat yang ada.

Walaupun Perlis ni kecik je tapi ada banyak jugak tempat yang menarik tau. Kalau kawan aku nak pergi mandi air terjun pada petang ni jugak, mungkin aku tak akan ikut kerana malas nak mandi. Semalam kan dah mandi kat Waterland, takkan hari ni nak mandi kat air terjun pula. Memang otak aku akan penuh dengan air la nanti.

Kali ni aku nak cakap pasal kehendak orang lain. Ramai individu cuba untuk jadi orang lain kerana kehendak atau desakan daripada kawan-kawan, pasangan dan mungkin juga daripada musuh mereka.

http://www.laymark.com/i/o/114.gif

Aku tak tahu apa perasaan mereka apabila menjadi orang lain dan tidak menjadi diri sendiri yang sebenar. Mungkin bagi mereka itu sesuatu yang menyeronokkan kerana dapat merasa personaliti orang lain. Tapi bagi aku, jadi diri sendiri lagi best kerana x perlu hipokrit ataupun cover. Cukup la apa yang ada kat diri ni dan tak perlu nak tambah dan buang untuk jadi diri orang lain.
Comments
6 Comments

6 ulasan:

TYNTHA LANA berkata...

hakiktnya..memg sush nk jdi dri sendiri dizaman serba moden tnpa btas ni daus.. ^_^ bnyk sgt pancarobanya..

Sca Ndx berkata...

aku pun kdg2 hipkrit.
sebab nak senangkan hati orang
tapi bukan senang nak senangkan?

Sca Ndx berkata...

aku pun kdg2 hipkrit.
sebab nak senangkan hati orang
tapi bukan senang nak senangkan?

taliff berkata...

Jadi Sendir, tapi apa jadi kalau orang tak percaya itu adalah diri kita??? huhuhuh...mesti peningkan...

Singgah Dari :I Think OF

Freaky berkata...

tyntha : memang susah tapi sampai bila nak jadi orang lain ?

sca : memang susah bro nak senang

taliff : haha yang tu susah gak

missy ieka berkata...

yup..bile jd org lain,one day,kite akan ckp sendri dengan diri kte,'i miss da old me'..it's a fact.

 
Related Posts with Thumbnails