Ahad, 8 Mei 2011

Silap itu adalah manusia

Dalam melakukan sesuatu perkara, hampir semua orang mengharapkan kesempurnaan di atas apa yang dilakukan. Namun bila terdapat kesilapan, terus jadi kecewa dan gagal untuk berfikir secara positif.

Biasanya apabila aku melakukan kesilapan atau kecuaian, aku takde la kecewa sangat kerana aku fikir bahawa aku adalah seorang manusia yang tidak terlepas daripada melakukan kesilapan.
http://www.laymark.com/i/o/15.gif

Pada masa yang sama aku cuba kaji dan fikir kenapa aku melakukan kesilapan tu dan seterusnya aku cuba untuk elak daripada melakukan kesilapan yang sama pada masa hadapan.

Bagi yang jarang melakukan kesilapan, jangan la pula memandang rendah pada orang yang sering melakukan kesilapan kerana bimbang suatu hari nanti dia pula yang akan melakukan lebih banyak kesilapan. Kan kesilapan itu menunjukkan bahawa kita ni seorang manusia yang tidak sempurna

p/s : Apa yang aku buat silap ??? :P
Comments
2 Comments

2 ulasan:

kiz berkata...

belajar dari kesilapan..adalah pengalaman yang bernilai

Freaky berkata...

kiz : betol tu kiz. setuju :)

 
Related Posts with Thumbnails