Selasa, 31 Mei 2011

Sifat Seorang Lelaki

SIFAT SEORANG LELAKI

Ha Ha Ha sejak aku buat banyak entri pasal wanita / perempuan, ada beberapa orang yang tanya kenapa asyik buat wanita je. Lelaki punya mana ? Ok kali ni entri pasal lelaki pula.. Nampak tajuk kat atas tu kan ? Jom baca sifat seorang lelaki :


http://www.laymark.com/i/o/09.gif


1. Perlu perhatian / jagaan sewaktu sakit
Tanpa kita sedari seorg lelaki sebenarnya sangat senang dan gembira jika dilayan atau dimanja sebaik mungkin ketika sedang sakit. Ini sangat jelas menunjukkan ketika sakit, lelaki mengharapkan pasangannya menumpukan sepenuh perhatian terhadap dirinya.Tetapi awas!! Jangan sekali2 mempraktikkannya ketika mereka sihat. Nanti lelaki akan fikir kenapa mereka diperlakukan macam seorang baby.

2.
Tidak suka bergosip / mengumpat
Lelaki lebih gemar menunjukkan reaksi berdiam diri terutamanya apabila membicarakan hal peribadi orang lain. Bagi seorang lelaki, bergosip adalah sesuatu yg tidak berfaedah dan membuang masa serta dianggap seperti sibuk menjaga tepi kain orang.Mereka lebih gemar memilih utk menyiapkan tugasan sendiri daripada mengambil tahu info yang tidak berfaedah

3. Suka / Bangga jika ada yang menggoda mereka
Lelaki akan berasa bangga dan merasakan saham mereka tinggi walaupun sudah ada kekasih di sebelah, tetapi masih ada yang cuba berminat memerhatikan mereka .Bila berhadapan dgn situasi ini,untuk “cover line” dgn wajah selamba si lelaki akan berkata “Jangan bimbang I tak akan tergoda kerana I sudah ada U !!” .. Biasanya ayat ni tak serupa bikin pun. Jadi kepada perempuan, sila jaga elok2 kekasih anda ye.

4. Tidak berapa suka shopping
Lelaki pula memang agak malas jika diminta untuk menemani pasangannya keluar bershopping. Antara alasan yg sering diberikan adalah buang masa dan buat penat .Lelaki juga kurang senang kalau masa untuk shoping itu sangat lama sehingga berjam2 lamanya.Bagi lelaki tidak ada guna terlalu cerewet ketika memilih barangan.

5. Susah memberi jawapan
kebanyakkan lelaki lebih senang menjadi pendengar setia dan memberikan jawapan ala kadar sahaja kepada pasangannya. Jadi sekiranya berhadapan dgn situasi yang memerlukan jawapan atau pendapat, lelaki seharusnya bersifat lebih matang dan bukannya membuatkan perempuan jadi gila degan perangai acuh tak acuh itu.
Comments
11 Comments

11 ulasan:

sergeant keroro berkata...

adoi, aku dah lame kot bagitau ko. cube ko check semua komen yang pernah aku bagitau.

haha,setuju dengan ape ko ckp kat atas :P

Mr feckry berkata...

same la pendapt lu dengan gua

anismelon berkata...

ehe..nie doc cinte na na bg komen..weee...sngt stuju yg no 2..4..5..yg no 5 toh..mmg leh jadi gile lelaki gi2..weee..:p

ieyza afieyna berkata...

ohw. mcam tue ke??
bru tahu.. hee

Anyez Nasri ツ berkata...

lelaki manja if jatuh saket . grr ~

waN Mohd Salim berkata...

hahahaha ... ye la tu

nelly berkata...

lelaki=rumit !

JR Online berkata...

Yang no 3 tu (lelaki suka digoda) JR tak setuju, sebab JR sendiri sangat BENCI jika digoda. Mengapa benci? Kerana takut TERgoda!!!

Ini Kisah Tia berkata...

yang susah memberi jawapan tu . memang betol lah . grr ~kita tanya elok2 , jawapannya .. tgklah , tgklah , tgklah ..

emeera asnary berkata...

sume btol.. wee~ ;)

suha berkata...

awak memng perangai cenggini ek?(^_^)

 
Related Posts with Thumbnails