Khamis, 19 Mei 2011

Menyayangi Binatang

Gambar di atas diambil oleh kekasih aku, Ernie Musliana ketika sedang memberi minum susu kepada anak miau. Ya Allah comel sangat kan ? memang serius sangat comel.. masa mula-mula tengok gambar ni aku rasa sangat sedih. Aku tak tahu kenapa aku sedih, mungkin kerana miau tu comel sangat atau sikap penyayang yang ada dalam gambar ni.

Miau tu pun nampak macam sedang menikmati je susu yang diberikan. Kalau habis 1 botol susu tu mesti kembung perut dia pastu mula la jalan terkedek-kedek dengan comelnya. hahaha apa aku merepek ni ?

Sebenarnya banyak manfaat akan kita perolehi kalau kita menjaga dan menyayangi bintang kerana binatang yang kita sayang tu sentiasa mendoakan kesejahteraan hidup ke atas diri kita. Yang selalu aku dapat tengok, siapa yang menjaga dan memberi makan kepada binatang, rezeki dia sentiasa melimpah ruah. Kalau tak percaya boleh la try bela seekor dengan ikhlas dan jaga dengan baik :)
Comments
4 Comments

4 ulasan:

shafiq berkata...

Kucinggggg...*Geri

Srikandi Bonda berkata...

bertuahnya miow.. dpt tuan y penyayang gitu. hehe.. ^__^

Noor Idayu binti Azmi berkata...

curik2 BW, miaw laa <3 kalo 2ekor hamster termasuk anaknya O.o

shekyn chipsmore berkata...

sweey nya...pnyayng la cinta haty awk uh..kiki^^
cute gile tucing uh...miaw!!

 
Related Posts with Thumbnails