Selasa, 31 Mei 2011

Mengenai Mata Wanita

Mata pun boleh menggambarkan peribadi seorang wanita tersebut. Nak tahu dengan lebih lanjut, jom baca kat bawah ni :

1. Mata yang seolah tersembul keluar.
Sifat bagi wanita yang mempunyai mata seperti ini adalah tabah, baik, rela, dan mudah mengikut kata. Tapi mereka juga mungkin seorang yang tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.

2. Mata yang cengkung
Wanita yang mempunyai jenis mata ini seorang kurang memuaskan, materialistik, dan hidup dengan wanita ini boleh jadi sengsara. Pandai berkata manis tapi bohong, mahu hidup dengan senang, mudah berlaku curang, bila lelaki dalam kesusahan, si dia langsung tidak peduli.

3.
Mata yang sederhana saiznya
Wanita yang punya wanita macam ni seorang yang sederhana, tidak banyak berahsia,mudah membuat pertimbangan, bertanggungjawab terhadap perkara yang dilakukan serta perlukan belaian mesra suami.

4. Mata yang kecil
Untuk wanita yang mempunyai mata yang kecil,si lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya yang suka cakap lepas. Mereka mudah bersikap periang tapi bila marah lambat nak jadi sejuk. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Wanita seperti boleh mengecapi bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak material dan melayan syahwatnya dengan baik.

5. Mata yang jarang berkedip
Wanita yang punyai mata seperti ini sangat istimewa, bijaksana, setia, adil,bertanggungjawab, tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.

6. Mata yang selalu berkedip
Wanita yang mempunyai mata seperti merupakan seorang yang pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini berada dalam kategori yang baik.

7. Mata yang lebar saiznya
Wanita seperti ini seorang yang cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, mudah menjadi marah,suka bertindak tanpa fikir panjang, tingkah lakunya kurang teratur, tiada arah tujuan dan mudah putus asa. Tapi mereka boleh jadi seorang kekasih yang setia. Mereka juga mempunyai nafsu syahwat tinggi.

8. Mata yang redup
Wanita seperti ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, mempunyai hati tidak tetap, banyak kenalan tapi kurang sahabat, suka mengumpat, mudah irihati, kejam, bersifat kasar, suka mencemuh dan seorang yang pemarah.

Comments
15 Comments

15 ulasan:

Hishyamuddin berkata...

mata terkeluar?hahaha

cucu umie berkata...

thnkx for the info..aku nak cari ah awex yg no.6 tu..wakak mesti bhagia idup aku mcm gini..wkaka

cik azeya berkata...

mata saye jarang berkedip. semua ciri ciri tersebut memang ciri ciri saye. hahahaha.

sergeant keroro berkata...

mane dapat ni? haha XD

syaz@rozelt berkata...

jarang berkedip??x perasan pon..hehe

aizamia3 berkata...

balik ni nak tanya kat en. suami, mataku ini jenis yang mana.. sah-sah dia akan cakap ' mata duitan..' hahaha..

[sutera kasih] berkata...

Mata saya cmne ekk hehe nice info


koleksi video jozan

NuSaNa NoSa 91 berkata...

mata keen jns camne plak?? tatau, tatau~~ huhu~~ T_T

mas saari berkata...

alah tak taulah mata akak di kategori mana...kena suruh husband tengokkan!

HAFIZAL berkata...

mata... mata...
termasuk tak mata hati

diana berkata...

akak tak pasti mata akak ni rupa cemana..
yang pasti mata akak cantik!
wakakaka

waN Mohd Salim berkata...

hahahahaha pompuan mengong

Tanpa Nama berkata...

dr kerana mata..yg mempunyai kuasa.. itulah namanya kuasa mata wanita bro.

emeera asnary berkata...

mata sepet a.k.a anak cina x de ke? hehe ;)

diana amin berkata...

xtaw ar plak mata sy camne...hihi

 
Related Posts with Thumbnails