Rabu, 25 Mei 2011

Mana silap, Mana hebat

Kadang-kadang pelik juga bila tengok situasi ni. Kat mana silapnya dan kat mana kelebihannya pun tak tahu. Setelah seminggu memerhati, hanya satu je yang aku mampu aku beri jawapan dan jawapan yang aku berikan ini mungkin betul dan mungkin juga salah. Amboi ayat formal gilaa. Sebenarnya apa yang silap dan apa yang lebih aku maksudkan ?

- Follower 1000+ , Update 2-3 kali sehari... tapi traffic 50 hingga 80 UV sehari. Follower dah ramai, update dah kerap tapi tang mana silapnya sampai tak ramai pengunjung dalam sehari ?

- Follower 80 hingga 120, Update 2-3 kali sehari... Pengunjung tiap hari mencecah 120 hingga 200. Yang ni pengunjung sehari lagi ramai daripada pengikut. Apa kelebihan yang dia ada sampai dapat tarik traffic ?

Jawapan untuk 2 situasi di atas mudah je iaitu Blogwalking. Walaupun ramai follower dan update 3 kali sehari tapi tak blogwalking memang susah juga orang nak datang ke blog kita. Berbanding dengan yang mempunyai follower yang tak ramai, jika rajin blogwalking pasti ramai yang balas kunjungan.

p/s : Pengunjung ke blog aku sendiri pun tak ramai :P
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Firdnurjue berkata...

sayep selalu datang jeak..hik3

mad khaz berkata...

hehe. sebab yang follower ramai tu, xde reader yang tetap.

macam aku nye blog, xbanyak reader gak.

so, sendiri mahu ingat lah.

haha XD

cucu umie berkata...

i like that..blogwalking pntg tu..nak jadi macam situasi no.2..yg pntg kalau dh maintain traffic tu rajin3x lh peg blog orang..hehe

diana berkata...

jom blogwalking sama2..:)

diana berkata...

jom blogwalking sama2..:)

syaz@rozelt berkata...

btol2..setuju2..sudah terbukti..hehe

ADEEYA berkata...

Hoho singgah jap hihi ;)

cik azeya berkata...

yezza. rajin bw pasti mendapat habuannya.

gud luck. :)

 
Related Posts with Thumbnails