Selasa, 24 Mei 2011

Lelaki atau Perempuan degil ?

Tengok berita kat tv 3 banyak pula duk sembang pasal subsidi. Nampak gaya macam harga barang kemungkinan besar akan naik. Lupakan pasal subsidi kerana aku tak berapa mahir nak sembang bab macam tu. Tajuk kat atas pasal degil. Ha ah agak-agak sapa ye lagi degil ? perempuan atau lelaki yang sangat degil sebenarnya ?

Pada pendapat aku sebagai seorang lelaki yang sejati ( Sejati ke :P ), sudah tentulah yang degil itu adalah lelaki. Kalau nak hurai kenapa lelaki ni lebih degil berbanding perempuan, aku tak pandai sangat tapi berdasarkan pengalaman bersama kanak-kanak, orang dewasa dan orang tua, memang betol lelaki lebih degil berbanding wanita. Lelaki ni degil kat banyak perkara dan tak spesifik macam perempuan.

http://www.laymark.com/i/o/37.gif

Tapi perempuan pun ada jugak degilnya terutama sekali dalam bab cinta ni. Perempuan ni degil sebab selalu nak bersama dengan pasangan dia. Mak dan ayah dah pesan jangan ikot lelaki tu tapi disebabkan degil sangat, dia ikot jugak. Lagi satu kes kalau lelaki kantoi curang, walaupun kawan-kawan dah nasihat supaya tinggalkan laki tu tapi tetap degil tak mahu dengar cakap kawan-kawan dan percayakan jugak lelaki tu.

p/s : lelaki lebih degil tapi huraian banyak kat perempuan. hahahaha
Comments
10 Comments

10 ulasan:

cucu umie berkata...

tetapi kadang2 lelaki degil itu normal ah kalo perempuan tidak maanis dipandnglh kalo degil..huhu

diana berkata...

suami akak kata.
akak degil..
hheeheh...

taliff berkata...

Hahahaha...perempuan degil,lelaki ego kot...ngeee ngee ngeee

aza berkata...

lelaki degil..btoi3...
:)

Syuxer berkata...

degil??keras kepala??itu memang laki punye trademark..yang girl degil plak..aku x tau nak cakap pe..heheh..x manis kot huhu

kiz berkata...

dua dua sama je...peace

waN Mohd Salim berkata...

same je laki @ pompuan .. huhuhhuhu

anamizu berkata...

byk huraian pade perempuan tu tandenye perempuan setia lebih wo~ hihihi

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

haha ! degil ni kira ego la ni . betol lah tu . ngee ~

mad khaz berkata...

like PS comment. haha XD

 
Related Posts with Thumbnails