Jumaat, 6 Mei 2011

Kereta Masuk Sawah

Hari dah petang dan kejap lagi malam pula menjelma. Petang ni aku ingat nak pergi jalan2 ambil angin di tepi petak sawah yang terbentang luas. Cakap pasal sawah padi di negeri perlis ni, aku pernah tengok beberapa buah kereta yang masuk dalam sawah padi.

Entah apa yang dicari oleh pemandu tu pun aku tak tahu tapi masa semester 2 ada sebuah kereta kancil warna merah yang masuk dalam sawah padi. Masa tu aku nak pergi sembahyang jumaat dan sampai kat 1 jalan ni aku tengok ramai orang. Bila lalu je kat situ nampak kereta kancil merah dah ada dalam petak sawah.

Mungkin pemandu tu cuba menuai padi menggunakan kereta kancil kot. Sebelum ni duk tuai menggunakan mesin padi yang warna kuning tu tapi sebab kos mahal sangat jadi pemandu tu pun cuba gunakan kereta kancil untuk tuai padi. :P

http://www.laymark.com/i/o/10.gif

Ok aku dah mengarut sangat ni dan pandai je mereka cerita yang x masuk akal. mahu ambil angin petang dulu. Mana la tahu kot2 lepas ni masa aku duk beriadah di tepi sawah, aku nampak ada kereta masuk sawah padi jugak ke. hahahaha.

p/s : Jangan kereta ayah aku je yang masuk sawah, nanti aku x dapat balik Terengganu. hehehe :D
Comments
3 Comments

3 ulasan:

Mohamad berkata...

orang perelih rupanya... aku orang perak utara.. ;)

Republic Aku berkata...

kah3...suka2 jer ... cakap guna kancil utk menuai padi,kalau la org tu tahu mau di balingnya kasut kat kau!

kiz berkata...

hutan dah tak der..banyak kena tebang..kancil pun dah tukar lepak dalam sawah..

 
Related Posts with Thumbnails