Selasa, 31 Mei 2011

Kenali Hati Seorang Wanita

Bagi kaum lelaki, bukan semua mengenali hati dan perasaan yang ada dalam diri wanita ni. Sebab tu adanya kes penceraian dan pergaduhan pasangan. Ni nak bagi pendedahan sikit supaya lelaki lebih mengenali hati dan perasaan wanita.

http://www.laymark.com/i/o/24.gif

1. Ikhlas : Keikhlasan seorang wanita tak perlu diragui. Cintanya mereka pada pasangan sangat murni.

2. Prihatin : Wanita sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam dan jika ada benda yang perlu dilakukan, mereka akan berfikir dan cuba selesaikan sesuatu tanpa terburu-buru

3.
Halus : Wanita umpama sehelai sutera yang canti,lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan , biasanya mereka akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan dendam.

4. Cinta : Bagi insan yang bergelar wanita, cinta yang pertama adalah yang paling dalam dan tulus

5. Ego : Wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi egonya dan digantikan dengan kasih sayang apabila bersemuka dengan insan yang dicintai
.

6. Berkorban : Wanita sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi , termasuk ibu bapa , anak-anak , dan suami . Wanita juga begitu tabah dalam mengharungi pengorbanan.

7. Seks : Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal . Nafsu wanita yang banyak tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu . fungsi lelaki adalah membimbing wanita dan bukan menghanyutkan .


8. Manja : walaupun wanita adalah seorang wanita yang pandai berdikari, namun naluri dan sifat seorang wanita masih lagi tetap seorang wanita iaitu suka bermanja hanya dengan insan yang bernama lelaki, dan juga sesama kaum mereka.

Comments
10 Comments

10 ulasan:

cucu umie berkata...

serius 8 itu ad dekat perempaun yg minat aku ( poyo jap).. tpy realiti yer mcm gitu ah, memang perempuan itu akan berikn sepenuhnya komitmen apabila bercinta..

rafiq berkata...

ade lagi ke pompuan yang cinta pertama je?

JR Online berkata...

Lelaki dan wanita sama2 penting, tanpa mereka tiadalah kita di dunia ini...

sergeant keroro berkata...

yup,betol2 :D

pergh!!! rajin tol update!

ben ashaari jr XD

daddyzkool berkata...

alaa comelnya....hehe

bungaitucantik berkata...

wah..bgusnyer~~ knali wanita dgn sbaik2 nyer k!

meh bce entry neh~sgah2 la yer =.=
jom terjah!

Piah Becok berkata...

oooooo... tang manja tu mak no komen hihihi...

jom terjah HAMBA ZAMAN SEKARANG: ulasan ringkas

[sutera kasih] berkata...

setuju sgt yg no.3 hehe

miss.Addin berkata...

haha ! :)

lalala >

Noor Idayu binti Azmi berkata...

panjangnya, skip. konklusi, sy sangat baik, miahaha ^^,

 
Related Posts with Thumbnails