Khamis, 12 Mei 2011

Kehebatan Spam Msg di Facebook

Petang tadi bukak fb je penuh dengan Spam yang suruh verify account. Aku tak mengeluh bila lihat macam tu sebaliknya aku gembira kerana dapat tengok ramai yang masuk perangkap dan kemudian mereka akan spam di semua wall friends. Tapi apa yang hebat aku cuba katakan ni ?

Spam tu sangat hebat kerana bila kita klik untuk verify je, dia terus sebarkan ke semua friends kita. Ada tu kita dapat sampai 5 post yang sama kat fb daripada orang yang sama jugak. Kalau seorang dah bagi 5, bagaimana pula kalau 100 ? memang jenuh la nak padam semua post kat wall tu.

Aku tak ada la kena teruk sangat tadi, sekadar 5 post je kat wall aku tapi kalau orang yang femes dan punya ramai friend sampai 5000, memang penuh la wall dia tadi dan aku hanya tergelak je tengok post spam yang banyak tu. Last sekali ni yang jadi kat fb aku :
p/s : Nasib baik dah elok fb aku.
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Hishyamuddin berkata...

haha..mu tkan jugak x?

Freaky berkata...

aku x tekan pun.. dah tau tu perangkap

kiz berkata...

aku lum tgk pun FB sejak 2 hari lepas..haha..jap baru nak bukak..

Freaky berkata...

haha tgk la kiz...

MiZi berkata...

aku x kena tapi ramai yang duk antaq kat aku.. meluat aku

Wajib Baca dan : Mizi Ajak Ni

diana berkata...

akak tak klik pun sebab dah dapat amaran awal2 dari advertlets..
hehheeh

Freaky berkata...

mizi : tu spam la mizi

diana : ha ah advertlets ada bg msg komuniti td

missy ieka berkata...

agak la.annoying gile kot spam2 yg mcm ni.

 
Related Posts with Thumbnails