Rabu, 25 Mei 2011

Ibu bapa Yang Pelik

Kanak-kanak sekarang makin hebat la. Kecik-kecik lagi dah pandai tiru gaya artis dan siap bole menyanyi ala-ala artis yang terkenal gitu. Yang best lagi siap pakai mekap tebal dengan gincu yang merah menyala dan bedak sebaldi kat muka. Bila pegang microfon, kanak-kanak ni sangat lincah menari dan berjoget mengikut irama muzik yang sedang dimainkan.

Bila aku tengok macam tu, terus aku cakap " Haaaiiiihhh lingkup la kanak-kanak kalau kecik-kecik lagi dah gaya mengalahkan artis " . Camana tak lingkup ? kita yang dewasa ni tengok pun sangat sakit hati. Rasa macam nak pergi naik atas pentas dan terajang semua kanak-kanak suruh balik buat kerja sekolah. Yang rasa nak terajang tu aku, kalau ikotkan kawan aku, dia nak bom terus pentas tu. Gila dasyat.

Yang paling syok sekali, IBU-BAPA kepada anak-anak yang sedang duk menyanyi macam artis kat atas pentas ni menunjukkan muka yang gembira dan bangga. Baru faham rupanya ibu-bapa sekarang suka dan bangga anak-anak kecil mereka menjadi artis. Aku ingat ibu-bapa ni suka kalau anak mereka rajin study dan rajin lakukan amal ibadah. Tapi nak buat macam mana kan ? Dah ibu bapa sendiri yang suka anak-anak kecil jadi artis. Kalau ibu bapa dah suka, apa lagi reaksi si anak kecil ini.
Comments
15 Comments

15 ulasan:

sergeant keroro berkata...

hehe. setuju!

semua nak feymes, sape yang xnak feymes pulak.

haha XD

tom tom bak :P

liyana berkata...

setuju...
parentla yg mndidik anak nk jd cmne..huuhu

elynn aiza ♥ berkata...

stju sgt3..!! klo dh aja dr kcik bnde2 cm2 dh bsar nty x tw la cmne.. hoho..

anamizu berkata...

tahnye..
meluat pulak nengok kecik2 dah tegedik2 atas stage..
kalo suruh ngaji belum tntu buleh :(

Adeela Oh Lala berkata...

aku pun setuju dgn kau .
aku kutuk kutuk gak diorang.
tapi tgk gak cite cmtuh.
haha

blackroses berkata...

memang macamtulah sekarang..tengok jerlah artis2 muda manager diornag siapa?

kemboja berkata...

x salah nak jd artis biarla artis yg berilmu.. tp kalau2 kecik2 tu p skolah dulu la.. nanti skolah ntah kemana, artis pn ntah kemana.. melingkup jer ngorat2 datuk2 jd mat sempit.. huhu

cucu umie berkata...

okay jer kalo nk jadi artis tapi kne lah fham dan megikut cara yg betol..tpi paling pntg, pelajaran mesti diutamakn dahulu

diana berkata...

kalau anak tak lepas audition mak ayah pulak yang sedih kemain..
pelik betul..

Emilia Emira berkata...

kadang-kadang ibu bapa nie dia ade cara tersendiri kot..apa yang kita tengok tak elok tuh mungkin bagi dorang ok..;)) tapi as for me..err xokay laa tuh..

HonEyBuNNy berkata...

semoga nanti xkan menjadi ibu bapa yang pelik...

setuju entry neh..

penaberkala berkata...

agak-agak, mak bapak kita suka tak klu kita jadi artis
ke terus kena halau? haha

betul apa yg ko cakap
memang x dapat dinafikan

miss.Addin berkata...

pelik kan tengok budak2 yang baru 4 5 tahun dah macam tu huhu

sporting sgt kot parents dorang :)

Cik Fia berkata...

betul
betul
betul



fia setuju.
kecik2 dah cenggitu. besar nnt cane la..

Syed n Yuss berkata...

parent skrg da moden,,benda2 camni yg dorg galakkan anak2 dorg...tp dari satu sisi ia dapat merapatkan hubungan kekeluargaan kan..

 
Related Posts with Thumbnails