Isnin, 16 Mei 2011

Ibu Bapa suka anak Merempit

KUALA TERENGGANU: Ibu bapa dan penjaga disaran agar sekali-sekala merotan anak yang terbabit dengan gejala sosial seperti merempit sebagai pengajaran dan kesedaran kepada mereka.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said, berkata beliau kesal dengan sikap sesetengah ibu bapa yang terlalu memberi kebebasan terhadap anak-anak walaupun mengetahui mereka terbabit dengan gejala tidak sihat.

http://www.laymark.com/i/o/10.gif

Menteri Besar dah suruh ibu bapa merotan anak-anak yang terlibat dalam gejala sosial merempit tapi ada 1 perkara yang menteri besar tak tahu. MB langsung tak tahu yang sebenarnya memang ibu bapa nak anak mereka merempit di jalan raya. Aku bukan cakap kosong pasal benda ni dan aku tak tipu pun.

Buktinya ketika anak mereka masih kecil dan bersekolah rendah lagi ibu bapa memberi kebenaran untuk anak mereka menunggang motosikal. Pada hal boleh sangat je ibu bapa nak marah dan bagi parang kat anak mereka tapi mereka tak buat pula macam tu. Seolah-olah mereka memang bagi anak mereka naik motor.

Budak-budak bila dapat motor apa lagi kan ? pecut sana sini la jawabnya. Selagi meter tu tak sampai ke hujung, selagi tu la duk pulas kasi laju. Bila anak mati dalam kemalangan nak salahkan siapa ? salah pemandu lain pula. Otak jem betol :D
Comments
7 Comments

7 ulasan:

cucu umie berkata...

haha..tahu xper..kebanyakan ibu bapa galakkan anak mereka untuk merempit..aku rasekan kalo yg disarankan oleh MB tu dilaksanakan sudah tidak mampan sebb dah biase kot rotan tu..aoa kte suh mereka lepak dekat litar plak..baru thu jaguh @ tidak..hehe

nelly berkata...

pernah kawan dengan mat rempit ~
konon tekanan ~
nyampah eden !

Nohtakh ujan berkata...

jiwa mude...dulu aku pun merempit jugak..tapi taklah serempit mat rempit sekarang.hahaha

org muo berkata...

mak bapak budak2 tu teringin anak2nya jadi jaguh world moto gp agaknya :)

Siti Aziz berkata...

aduh..sengaja tempah tiket mati katak. hu3.

wadud@duad berkata...

same jugak macam kat indon..
ntah lagi terok ape..
huhuh

syaimz berkata...

haha parents bodek,anak rintik XD

 
Related Posts with Thumbnails