Rabu, 18 Mei 2011

Faedah selalu minum air sejuk

Sekarang ni tengah blur dan takde idea kerana baru bangun tido. Lepas magrib tadi aku masuk tidur kerana sangat penat dan memang tak dapat tahan mengantuk. Dalam pukul 10 tadi baru terjaga dan mandi manda segarkan badan. Ok jom layan kata2 semangat sikit daripada aku. huhuhu

Takde idea untuk update blog ? .... Baik tak payah buat blog.. tengok tv lagi best.

Ok baca ayat ni beberapa kali dan terus ada idea. Memandangkan aku ni suka minuman sejuk / ber-ais , aku cuba la Google untuk tahu kesan sampingan kepada kesihatan. Bila dapat je keputusan daripada Google, Fuh rupanya sangat banyak kesan buruk jika terlalu banyak minum air sejuk.

http://www.laymark.com/i/o/70.gif

Antara kesan yang paling best untuk masa depan jika selalu minum air sejuk adalah mudah dapat sakit jantung dan juga strok. Sakit jantung sangat seksa dan menyakitkan dan memang membunuh. Strok pun apa kurangnya, silap hari bulan habis lumpuh satu badan dan x dapat bergerak.

Ini kerana air sejuk akan melikatkan minyak yang terkandung dalam makanan sekaligus akan melambatkan proses pencernaan. Dalam masa yang terdekat, minyak dalam makanan ini berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada penyakit Kanser. Ada juga kemungkinan akan membuatkan saluran darah tersumbat dan mengakibatkan Sakit jantung dan Strok.

p/s : Sembang pasal kesihatan pulak ye :P
Comments
9 Comments

9 ulasan:

Anyez Nasri ツ berkata...

what ? alahai . kt rumah ni , memang selalu teguk air sejuk je pun :'(

mad khaz berkata...

air sejuk lah best bro,hehe XD

kiz berkata...

selalunya firdaus..aku akan minum air tak kira sejuk atau panas selepas 30 minit makan..memang aku amalkan tu..dan memang aku tak teguk air semasa tengah makan..

blackroses berkata...

yupp exactly

wadud@duad berkata...

huh.. jaga baik bro.. bahaya tuh..

Freaky berkata...

anyez : yesss :)

mad : bahaya broo

kiz : tu nak elak perut buncit kan ?

blackrose : :D

wadud : kene jage la nampaknya

JR Online berkata...

Aruah ayah JR melarang anak2 lelakinya minum air sejuk, katanya ia tak baik utk lelaki sebab nanti nafsunya dingin macam ais!!

Yg terbaek minum air suam, kata ayah JR yg punya 13 anak....

Freaky berkata...

jr : nasihat yang berguna daripada jr :)

zalizalu berkata...

hahaha, patot ar sampai kat blog aku... hahaha

 
Related Posts with Thumbnails