Rabu, 18 Mei 2011

Elemen Kemewahan dalam Cerita melayu

Tengah hari tadi lepas publish entri yang kenakan blogger, aku pergi la layan tv jap. Maklum la dah lama sangat tak tengok tv sampai lupa channel yang ada kat astro tu. Aku malas nak cari siaran yang best jadi layan tv3 je cerita Iris yang dibintangi Rosyam Nor dan Rita Rudaini.

Emm cantik juga ye Rita Rudaini tu. Eh lupe lak dia dah jadi bini orang. Ok balik pada apa yang aku nak cakap, aku cukup layan la cerita tu tadi. Aku layan sebab watak-watak dalam cerita tu mantap. Serius memang mantap. Mantap kerana ada elemen kemewahan serta gah dalam cerita tu.

http://www.laymark.com/i/o/115.gif

Maksud aku elemen kemewahan dan Gah adalah mengenai gelaran Dato, saham berjuta-juta Dollar, Projek pun berjuta-juta, Company besar sampai ke oversea, Skandal itu dan skandal ini. Tak bole ke cerita melayu buat projek ribu-ribu ringgit ke, tak pun hanya ratus ringgit je.

Tapi ada ke projek company yang hanya bernilai ratus ringgit ? Konpem la takde. Bila dah tengok banyak sangat elemen mewah dalam cerita macam ni, mood aku nak tengok pun terus spoil dan jadi loya la pula. Jadi daripada terus melayan cerita Iris yang berunsur Dato dan projek berjuta Dollar tu, baik aku layan Step Up 3 dengan speaker aku yang kuat ni.

p/s : Dialog best ----> Macam mana dengan projek kita yang bernilai ratusan juta Dollar itu ? ..... ok cepat hulur baldi, aku dah loyaaa..
Comments
6 Comments

6 ulasan:

Bella berkata...

Iris tu da bapa kali ulang kat TV3..hehehe

no_answer berkata...

biaselah ..

dah takdak modal nak buad cerita ~

Tauke Budu berkata...

tu lah...bak mata mat luthfi apa guna duk tunjuk kemewahan sedangkan hidup melarat...

diana berkata...

rosyam nor suka buat drama2 gini..
meloya betul!!

Freaky berkata...

bella : tau tapi saje na tgk ;D

no : haha tau takpe

tauke : tah la x paham den

missy ieka berkata...

tau xpe weh.naik geli tekak aku tgok artis2 malaysia ni bajet ngn sume mende tu.padahal idop dorang x kemane sgt pon.maybe in reality dorang xdapat projek juta2 cmtu,aplikasi dlm cite je la mampu,ye x?huhu..;p

 
Related Posts with Thumbnails