Isnin, 9 Mei 2011

Biadap betul !

Semalam pergi ke WaterLand dan main air sampai penin kepala. Pada hari ni perancangan nak pergi tengok wayang tapi setakat ni hanya rancangan je sebab banyak sangat halangan. Kadang-kadang susah juga kalau takde kawan yang kaki wayang macam aku ni.

Lupekan pasal rancangan tu seketika kerana itu semua boleh diatur nanti. Apa yang aku nak cakap kali ni adalah pasal biadap. Ade sesetengah manusia begitu mudah menunjukkan sikap biadap dengan memarahi orang lain tanpa usul selidik terlebih dahulu.

Bagi aku memang tak dapat terima perangai macam tu. Kalau ye pun nak marah kena la tanya dan selidik dulu dan jika ternyata memang salah takpe la kalau nak hentam sampai kaw-kaw pun.

Hairan betul dengan sikap main marah tanpa usul periksa terlebih dahulu. Mungkin diorang ni takde rasa malu kot. Ye lah kalau salah marah orang, mesti la malu. Mana nak taruk muka kan ? Lain kali sebelum nak marah orang, beringat la nak tanya dan selidik dulu.

http://www.laymark.com/i/o/77.gif
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Arya Putra berkata...

setuju bro..
sapa marah ko?
hehehe..

mas saari berkata...

betul tu...
kawallah perasan marah tu jgnlah main tibai je kan?

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Ha'a... Akak pun tak suka org macam tu.

p/s: Sib baik la akak sejak duduk rumah ni tak jumpa org sgt.. :D

sarah berkata...

manusia selalu lupa ...satu hari nanti mesti dapat balasan..

salam persahabatan
http://onlysarahrahman.blogspot.com/

aza berkata...

setuju...
:D
jom2..tgk ff5 dgn aza..hee

Freaky berkata...

arya : kwn aku je kene marah dengan orang lain. haha

mas : tol tu :)

kak : hehe kalau jumpe org cena kak ?

sarah : :D salam persahabatan

aza : jom jom tgk ff5

Tanpa Nama berkata...

Hola,

Sobre esto no puede ser y el habla.
http://www.ddl17.com/
Edwas

Mayamin Yuhaniz berkata...

aku cuba elak dari berlaku biadap. tapi aku buat blog 'biadap betul' yang takde kaitan dgn berlaku kurang ajar. tak pela kan. haha..

http://biadapbetul.blogspot.com/2011/05/lawak-yang-biadap-1.html

 
Related Posts with Thumbnails