Jumaat, 20 Mei 2011

Berkhatan la Best


Ehem kali ni nak cakap pasal bersunat pula. Ada sapa yang masih tak sunat lagi ke ? Kalau takde boleh la pergi cari tok mudim sekarang ataupun pergi klinik untuk bersunat ye. Tibe-tibe je teringat kembali kenangan masa bersunat dan nak share kat sini.

Dulu masa kecik sebelum bersunat, orang tua dan orang besar selalu je saiko kat budak yang akan bersunat. Katanya tok mudim akan asah parang yang besar kat depan kita sebelum nak potong benda tu. Kalau parang tu tumpul masa tok mudim tengah potong, tok mudim akan terus potong gak sampai la putus. Sapa yang dapat parang yang tumpul memang sakit la.

haaa bile dengar macam tu, habis satu badan menggeletar ooii. Perut dan kepala habis kecut sampai malam nak sunat tu tak lena nak tidur. Tu cerita pasal tok mudim, kalau cerita sunat kat klinik lain pulak. Saiko kat klinik lagi hebat, sapa yang 'benda' tu kecik, dia akan disuntik dengan jarum yang sangat besar.

Dengar je jarum besar terus rasa macam nak pengsan. Lepas tu mula la duk bayang dalam otak bagaimana ye kalau 'benda' tu disuntik dengan jarum besar. Mesti rasa sakit gile ah...

Ha ha ha tu la pengalaman di-saiko sebelum bersunat. Bila dah ada pengalaman bersunat, kita pula yang saiko budak2 dengan pelbagai jenis cerita..
Comments
12 Comments

12 ulasan:

Pesona Algebra berkata...

seram jee tgk budak tu tutup muka huhu

mad khaz berkata...

hahaha, laju je eh ko update blog.

haram jadah je cter benda scary kat budak2 lepas sunat. xpuas hati kite kene saiko dulu kan :P

Syuxer berkata...

hahaah..aku disaiko oleh bapa saudara aku yang jadi tok mudim..rileks je..heheh..dibius dan sekali zap dan jahit2 secara live hahah..sempoi..

Arya Putra berkata...

haha..memang best..ko dah ke belom?
ngegegegege..

Firdnurjue berkata...

perkara paling ngeri untuk lelaki..muahahahaha

fuuyooh berkata...

saya dulu sampai demam sbb takut berkhatan.. hahaha

ummu najwa ladzim berkata...

bahaha! lawak seyh..kene cucuk jarum..cehh..ni mesti kau lari masa nak sunat kan dulu2..haaa..baik ngaku cepat!!jk jk..

Piah Becok berkata...

hahaha.. memang kelakar. teringat sepupu terjun lari tanak berkhatan dulu... tapi skang dah moden, takde dah kene saiko2 macam dulu

p/s: weh, madu dalam english kite panggil ape? rujuk sini:HONEY? SECOND WIFE? CO-WIFE? =.=''

Noor Idayu binti Azmi berkata...

haha, adek aku dlu kne sunat kne upah bg ganjaran KFC 1baldi tu, hebakk xhebakk -..-"

abutalib berkata...

Betul tu freaky..saya pun lebih kurang macam tu gak..hehehe

armouris berkata...

info tentang berkhatan di SIHAT SELALU - Kelebihan Berkhatan

herumi berkata...

Salam. hahaha... ada jugak yang baca al-fatihah dari awal hingga habis sebab takut punya pasal.

Tak kurang juga ada yang memaki hamun tok mudim.

hahaha, ni la kisah sunat aku di kampung dulu... aku steady je...

 
Related Posts with Thumbnails