Isnin, 23 Mei 2011

Apa salahnya tolong



Kat rumah siapa yang rajin kemas rumah dan sapu lantai ? adakah insan yang dipanggil Emak , adik perempuan, atau isteri ? Kita pula hanya duduk goyang kaki dan angkat kaki bila ada yang mengemas rumah. Eh mesti la kena goyang kaki je, itu semua kan kerja orang perempuan mengemas dan sapu lantai.

Ish ish ish apa salahnya kalau kita meluangkan sedikit masa untuk mengemas rumah. Lagipun itu kan rumah kita sendiri dan rasanya tak salah pun kalau kita menghulur tenaga untuk lakukan aktiviti yang berfaedah. Eh mesti la berfaedah lepas mengemas, jadi ceria sikit suasana dalam rumah tu. Tapi kalau makin serabut tu tak tahu la nak cakap macam mana.

Bukan je rumah yang jadi bersih dan kemas, kita pun dapat la juga pahala kerana meringankan tulang membantu emak, adik beradik dan isteri. Jadi apa tunggu lagi ? cepat-cepat la cari penyapu dan sapu rumah tu dengan niat yang ikhlas. Kalau malas sangat, guna je Vacuum, senang je keje, janji bersih dan kemas ok ?

Gambar tiada kaitan dengan entri.. Apa yang santa Claus tunjuk tu.

p/s : jom kita kemas dan sapu rumah :)
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Srikandi Bonda berkata...

Assalamualaikum. Bagusnya.. sejuk hati ibu. hehe.. ^__^

ieda berkata...

hahhaha teguran yg bagus .. tapi ramai ke lelaki yg bernama suami@ayah yg membaca nya huhuhu

Syuxer berkata...

bagusnya bro..camnila baru ank soleh..rock2 gak janji tanggungjawb itu kena tunai..heheh..:)..good job..

yang santa claus tuh dia tengah tunjuk perut six pack dia(wasangka sopan nih) heheh

HonEyBuNNy berkata...

ha tau xpa...

adik lelaki ila malas sangat nak tolong kakaknya buat kerja umah..cian kak dia ne tau..hehe...

mad khaz berkata...

hahaha. bagus nya XD

anismelon berkata...

bagus bagus..untung bakal isteri..weee..tp kadang pompan pon ade yg malas..kalo pompan yg mls bik xyah jd pompan..weeee

Firdnurjue berkata...

betul tu...tingan-ringakanla tangan pegang penyapu n sapu...bukan ssh pun..xkena bayar pun nyer..muahahaha

cucu umie berkata...

alhamdulilah contih yg baik ditunjukkan..teruskan bro..

 
Related Posts with Thumbnails