Khamis, 5 Mei 2011

Aku dahaga air

Sejak akhir-akhir ni aku asyik dahaga je. Duk sekejap je dah rasa dahaga pastu minum air. 10 minit kemudian rasa dahaga lagi dan terus cari air. kemudian benda ni asyik berulang banyak kali. Biasanya bila dahaga aku mengidam pada air yang manis macam teh ais atau milo ais je.

Memang aku suka minum benda manis tapi takde la tiap masa nak minum manis macam tu. kang tak pasal-pasal aku kene kencing manis pula dan kene potong kaki. Haha aku taknak kena potong kaki akibat kencing manis.

Bila dah jemu dengan air manis, aku melantak air masak pula. Air masak pon sangat sedap terutama sekali lepas minum air manis, kena la bilas dengan air masak pula. Baru la kurang sikit kandungan gula dalam badan dan mencuci mulut dan buah pinggang.

Walau sedap mana pon air manis tu, kita kene la juga banyakkan minum air masak kerana air masak menyihatkan tubuh badan. Jangan kerana nikmat, badan binasa pada masa hadapan.

p/s : Sedapnye teh ais yang aku sedang hirup ni
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Republic Aku berkata...

minum jer seberapa banyak yg perlu kalau kena kencing manis...potong je ler...mudahkan...hehehe

Freaky berkata...

haha kejamnya. x mau ah kene potong

Fatin Baharum berkata...

ayat kasau, selagi tak sakit minum manis. dah sakit, air putih sudaaa..

.digital kelok berkata...

tingg!!!(bunyi gelas air ak berlaga dengan gelas freaky) hehe

lets hilangkan dahaga! hehe

Emilia Emira berkata...

yang laen tak rasa pape bila baca..tp part last teh ais tuh..mmg perghhh!!lame gler xmnum...;(

..:::pixiefay:::.. berkata...

freaky.. tgk nii.. hahhaha
http://pixiefays.blogspot.com/2011/05/diabetis-mellitus-definisi-penyakit.html

Freaky berkata...

emilia : lama mana tuh x minum ?

isabel : haha bel, nape x leh komen kat blog bel

..:::pixiefay:::.. berkata...

saja removekan part komen2 2.. hehehe...baru menarik.. :D

 
Related Posts with Thumbnails