Sabtu, 2 April 2011

Tak Punye Ramai Kawan

Aku baru sedar yang sebenarnye aku x punyai ramai kawan sepanjang 20 tahun hidup di atas muka bumi ini. Orang kata aku sombong untuk menjalinkan persahabatan tapi aku x pernah lawan dan hanya membiarkan saje bile orang kate macam tu.

Kawan2 ketika masih kecil sudah x bertegur kerana aku x suke dengan sikap mereka yang sedikit liar dan hanyut dengan arus merempit. Setiap kali pulang ke rumah, aku hanya berkurung di rumah dan tidak bersosial seperti remaja lain dan itu membuatkan aku sangat Pelik berbanding remaja lain.

Kawan2 sewaktu di sekolah tidak ramai dan hanya beberapa orang saje yang menjadi kawan baik aku. Sekarang ada yang dah melanjutkan pelajaran ke luar negara tapi aku dan dia masih tetap menghubungi antara satu sama lain.

Kawan2 di matrik juga tidak ramai. selain kawan 1 kelas dan juga 1 bilik, aku sudah tidak punyai ramai kawan yang lain. Yang menjadikan kehidupan zaman matrik aku seronok adalah kawan2 1 bilik yang begitu happening dan kene dengan hobi.

Kawan2 di U juga agak happening dan ceria serta banyak membantu ketika dalam kesusahan tapi aku agak dingin dan senyap terhadap mereka kerana x berape pandai nak bergaul sebab memang aku tak pandai nak bergaul dengan orang.

Walaupon aku punye kawan yang x berape ramai, aku bahagia dan aku enjoy dengan cara hidup begini. At least aku masih lagi ade kawan baik sejak dari zaman sekolah, matrik dan UniMAP. Kehidupan Sosial aku semakin teruk akibat daripada kurang pergaulan dengan orang ramai. hahahahaha :D
Comments
12 Comments

12 ulasan:

zalizalu berkata...

ko berkawan ngan pc ko jer.. kakakaka

nelly berkata...

Nelly pun tak kawan ramai ~
macam zalizalu tu cakap .
kawan dengan pc ~
hahaha
teman setia menanti ..

AM berkata...

biar org nk kata.. jadilah diri kita y sebenar..

Republic Aku berkata...

yang penting kita happy dan tak susahkan orang lain.

huNNy berkata...

hunny pon xramai kawan...xpe2..kite kan kawan..hehe...:)

Freaky berkata...

zali : haha siot ko

nelly : haa same la nelly

am : betol tu am. setuju

republic : Setuju :)

hunny : yerp :)

.digital kelok berkata...

kawan aku dalam blog je..lagi teruk..haha

MiZi berkata...

weh!!! pernah ka aku beza2kan hang?? apa hang merapu ni???

Entry Baru Mizi : Sakit Bukan Main

ezzyra berkata...

Best friends are like diamonds, precious and rare

False friends are like leaves, found everywhere

kwan2 yg ko ade 2,wp sikit...tp merka cam diamond..ehehe

JR Shoppe berkata...

Ramai remaja skarang lebih suka berkawan dgn laptop. Org dulu berkawan bukan saja dgn manusia, tapi dgn haiwan: ayam,kambing lembu (jadi penternak part time).

YUL berkata...

sama lah, ahaha, aku pon kawan tak ramai, tukar keje kawan dah berkurang, yg dok jauh lain lagi, dah jrg dah nk brjumpa

Freaky berkata...

digital : haa lg dasat tuh

mizi : aku x cakap pun la..

azi : hee baik azi

jr : btol tu je. memang freaky kawan dengan laptop. huhu

yul : makin kurang kawan kan

 
Related Posts with Thumbnails