Jumaat, 15 April 2011

Saje aku nak FIKIR


Punye la lama dah x tengok tv dan baru semalam je rasa nak tumpu dan menikmati rancangan di tv. Sebelom ni waktu makan ade la jugak tengok tv tapi takde la tumpu sangat, lebih baik tumpu kat makanan lagi best.

Semalam masa tengah dinner, ade tengok citer 360 kat tv3 tu. Alaa citer pasal laporan jenayah dan operasi yang dilakukan oleh polis2 di negara Malaysia ni la. Dalam banyak2 laporan tu, ade beberapa yang dapat menarik perhatian aku dan membuatkan aku berfikir sejenak.

Mula2 pasal 1 premis ni yang dah 5 kali diserbu tapi masih lagi buat kerja macam biasa. Kerja ape yang premis ni buat, aku x ingat dah tapi kalau dah kene serbu tu mesti la kerja yang tak elok kan ? Aku cuma heran je walaupon dah 5 kali diserbu tapi tiada tindakan di ambil. Nape jadi macam tu ? adakah disebabkan polis ni kawan kepada pemilik premis jadi tiada la tindakan. Ape2 pon tu hanya la fikiran aku dan takde tunding jari kat sape2 :)

Pastu pula laporan pasal sekatan jalan raya dan operasi ape tah tapi melibatkan jalan raya gak la. Huuiii kalau tengok semalam, gile banyak operasi di jalan raya yang melibatkan sekatan dan macam2 tindakan lagi. Boleh kate hampir semua jalan raya di Malaysia ni polis nak wat sekatan dan operasi.

Amboi rajinnya buat operasi dan kenekan saman kat orang lain ye. Memandangkan PRU dah makin hampir jadi kene la kumpul duit menyaman orang dengan pelbagai jenis saman termasuk saman ekor yang sememangnya looser. Ni pon hanya la fikiran aku je :)

Kalau salah ape yang aku pikir tu, maknanya salah la. Bukan semua yang kita pikir tu betol kan ? tapi korang pon boleh pikir jugak :P
Comments
10 Comments

10 ulasan:

nelly berkata...

aiseyman ..
tak pernah pulak terfikir ..hahaha

Kak Rosaliza berkata...

Assalam freaky, akk pun cam pelik gak dh 4,5 kali serbu, pun boleh beroperasi lagi, mesti ada apa2 yg tak kenakn

SiS NaD berkata...

SaLaM ZiaRaH DaRi SiS... DaTaNG TeRJaH DaRi BLoG aBG BeN... NaK KoTaKaN JaNJi TuK ZiaRaH RaKaN2 BLoGGeRS!~ (^_____^)V

JoM MeRiaHKaN DooNia BLoG MaLaYSia!~ (^_____^)V

P/S : aDeR oWaNG DaLam Tu aSeNYeR.... (-_-")

kiz berkata...

mungkin ada sesuatu yang tak terjangkau di fikiran..

ezzyra berkata...

dah berkurun x tgk tv btol2..

Freaky berkata...

nelly : try la pikir

kak : tak tahu la kak nak kate cena :)

sis : thanx datang sini

kiz : ahak betol tu

azi : tgk la tv

zalizalu berkata...

biasa la... gajah tak pernah fikir pasal semut yang dipijak... tak dapat makanan, habis mengamuk.. naikkan minyak, naikkan tol, naikkan gula... adess politik plak aku.. sori freaky...kah2

Freaky berkata...

hahaha itu ape yang kite PIKIR la piok. kah2

anamizu berkata...

aah betol..cik ana pun terpikir bende yg same gak sbnrnye..
mesti ade sumthing wrong somewhere bak kate mak..hihi~

Freaky berkata...

kalao x de sumting wrong, mesti x de kes2 macam tu :)

 
Related Posts with Thumbnails