Rabu, 27 April 2011

Professional Blogger ?

Hari ni semua housemate aku bangun lewat. Maklum la semalam pulun sampai kaw2 exam Signal and System dan bile balik rumah terus penat dan tido. Kalau nak diikutkan plan aku pada hari ni nak basuh baju dan sambung study untuk next paper pada 2 Mei nanti tapi tape la petang ni rehat dulu dan malam nanti start study.
http://www.laymark.com/i/o/05.gif
Pagi buta tadi aku dah pun balas jejak kat sape2 yang berkunjung ke blog aku dan petang ni pula aku bercadang nak jalan2 ke blog orang lain pula. Dalam keseronokan blogwalking, aku sedikit kecewa kerana ade beberapa blogger yang sengaja berpuak-puak dalam blog.

Antara yang selalu dapat di bace adalah pengguna Wordpress berblog secara professional berbanding pengguna Blogspot. Bile aku bace, aku jadi sedih dan kecewa la juga. Kenape perlu sampai berpuak-puak dalam dunia blog yang kecil ini ?

http://www.laymark.com/i/o/21.gif
Sebenarnya yang menentukan professional ataupun tidak itu bergantung kepada gaya penulisan yang dapat menarik minat orang lain untuk terus membaca. Tak kesah la sama ada pengguna ape sekalipun, jika gaya penulisan sangat baik dan dapat menarik ramai orang untuk terus membace maka baru la dikira sebagai professional.

Jadi bak kate seorang kawan aku selaku seorang blogger juga, x usahlah kita nak berpuak-puak dalam dunia blog yang sangat kecil ini. Daripada sibuk melakukan puak yang tidak begitu membawa manfaat, ade baiknya jika mengasah bakat penulisan agar lebih ramai yang datang dan sudi membaca ape yang ditulis..
http://www.laymark.com/i/o/09.gif
p/s : Aku pon kene asah bakat penulisan jugak supaya menarik :P


Comments
7 Comments

7 ulasan:

nelly berkata...

penulisan freaky pun pro tau ..
Nelly belum tahap pro ..
^^

Freaky berkata...

ohh ye ke nelly ? thanx :)

azrinrahim berkata...

okay jer penulisan freaky.. hehe tak thu berkaitn ngn puak2 nie,. xnk terlibt.. huhu btw, all the best for the next paper..

ezzyra berkata...

kt blog pon nk puak2..ish2.

Freaky berkata...

azrin : oh thanx :) .. x suke join puak2 ni

azi : x tau la azi.. ragam manusia :)

cik azeya berkata...

jom kite buat puak lain pulak. hehe

Freaky berkata...

azeya : haha x mao la puak2

 
Related Posts with Thumbnails