Rabu, 27 April 2011

Jalan2 Petang


Petang ni aku pergi jalan2 kat sawah untuk ambil angin petang. Dah lama aku x beriadah dan jalan kaki pada waktu petang. Biasanya kalau waktu petang, aku hanya duk dalam rumah sambil online atau pon dengar lagu.

Tapi hari ni cuaca di Perlis sangat panas. Walaupun hari sudah lewat petang, masih terasa bahang panas di dalam rumah. Jadi aku pon bercadang keluar daripada rumah dan ambil angin kat luar. Bile keluar je dapat lihat pemandangan di Perlis yang sangat cantik dengan kehijauan padi yang sangat luas dan dapat memberi ketenangan.

Aku pon berjalan kaki seorang diri merentasi sawah padi sambil melihat beberapa pelajar UniMAP yang lain berjogging dan ade juga orang kampung yang keluar berjalan-jalan dengan menaiki motorsikal.

Tadi aku hanya berjalan, ingatkan nak berjogging tapi aku hanya pakai selipar je. Rasa x best pulak jog pakai selipar yang longgar ni dan nanti x pasal2 dapat saket masa jog..

Lepas berjalan-jalan, aku pon singgah di rumah kawan aku dan mereka baru je nak bermain badminton di kawasan belakang rumah. Kat belakang rumah terlindung daripada angin, jadi best la kalau nak main badminton dengan gembiranya.

Kemudian aku menuju balik ke rumah dan sampai je kat bilik, roomate aku sedang lena pula. Ish lepas asar pon nak tido jugak ke ? eleh !!! aku ni pandai cakap je, kadang2 aku pon tido jugak lepas asar. hahaha..

p/s : buat entri pendek2 lagi best daripada yang panjang berjela sampai ke bawah. huhu
Comments
9 Comments

9 ulasan:

waN Mohd Salim berkata...

perghhhhhhhhh .. tak ajak ps pon

ezzyra berkata...

area blkang eh...x penah pegi pon area 2..

Far8 budak baik berkata...

pehhh..sumpahh best suasana mcm tu..
pakai selipe pun jog jelahh..
redahh jelah haha

epy (jerr..) berkata...

wahhh cntik bgat! best ah duk dkt ngn sawah padi,mesti fresh je kn..ahh

Freaky berkata...

ps : lupe nak ajak tadi

azi : ha ah area belakang kat tepi sawah

far8 : memang best tapi x mau injurt masa musim exam ni.. seksa

epy : sangat besh

aza berkata...

ehh...org perlis???

Ct Aja berkata...

wah bestnye klu bw tepi sawah...hi3

MiZi berkata...

weh p x ajak aku naaa... xpa cekkk

Baru Lagi : Letih

Freaky berkata...

aza : study di perlis

ct : haha bw tepi sawah ?

mizi : hang g mana petang tadi

 
Related Posts with Thumbnails