Sabtu, 9 April 2011

Percintaan yang Gagal


Dalam suatu hubungan percintaan yang gagal akibat munculnya pihak yang lain, Kite selalu berpendapat bahawa sebab utama perhubungan itu putus adalah kerana adanya pihak ke 3. Tapi kita tidak pula menunding jari ke arah salah satu pasangan tersebut yang begitu manja atau gedik melayan pihak yang ke 3.

Jika satu pasangan itu saling menyayangi antara satu sama lain, maka sudah pasti kemunculan pihak ke 3 tidak dapat menggoyahkan perhubungan kerana masing2 memberikan komitmen terhadap pasangan dan hubungan serta pihak ke 3 sama sekali tidak akan dilayan.

Tak layan pihak ke 3 = Hubungan aman damai dan berkekalan :)

Yang menjadi masalah utama adalah salah seorang atau mungkin kedua-dua pasangan ini memberikan peluang kepada pihak ke 3 untuk mengenali mereka dengan lebih dekat. Sebaik saje pihak ke 3 ini diberikan peluang, sudah tentulah mereka akan menggunakan peluang yang ada itu dengan bersungguh-sungguh agar ape yang dikehendakinya itu tercapai.

Salah satu sebab kenapa suatu pasangan itu menerima pihak ke 3 adalah kerana hubungan percintaan mereka tidak lagi mempunyai persefahaman yang baik. Jadi apabila tiadanya persefahaman dan masing2 tidak cuba untuk memperbaiki hubungan, maka mereka akan mencari seseorang untuk dijadikan tempat untuk luah perasaan atau mungkin menggantikan pasangan yang sedia ada.

Ok malas dah nak tulis panjang2. Nak bagi nasihat sikit la kat pihak ke 3 ni. Kalau kau suke kebas pasangan orang. nanti pasangan kau pulak kene kebas nanti. Jadi jangan duk sibuk la ganggu hubungan orang lain ye. :)

p/s : Macam Esei pulak entry ni :P ..Serius benci kalau ada pihak ke 3 yang cuba ganggu.
Comments
12 Comments

12 ulasan:

akU GaDis berkata...

erm,, hope everything gonna be ok ya :)

chill!!hope korg kekal =)

Freaky berkata...

gadis : kami ok je. saje buat entry pasal ni. hehe

Hishyamuddin berkata...

bhye org ke 3 ni...
semoga demo kkl sokmo..hehe

Freaky berkata...

hehe baik din. trimas :)

nelly berkata...

Nelly tak layan pihak ke 3 pun kena tinggal ,.,
malang betul ~

Kak Rosaliza berkata...

Org ke3 selalunya punca pada perpisahan, saling percaya mempercayai insyallah kekal selamanya..akk pun menci kalo ada org ke3 ..

cik azeya berkata...

kite bunuh die (pihak ketige) hhaha. :)

Ct Aja berkata...

Dari pengalaman sy, sy yakin Allah itu adil, lmbat atau cpt, stu hari nti orang yg mnganiaya mesti rase gak ape yang org teraniaya itu rase.... tidak ade seorang manusia pon akan terlepas dr balasan Allah samaada di dunia atau di akhirat, walau besar zarah pon yg dilakukan...

ezzyra berkata...

dgn harapan...xde phak ketiga dlm hubungan korang.

rafiq berkata...

tu cabaran dalam bercinta. nak tengok eteguhan cinta. jaga pasangan kamu. buat sesuatu yang baru agar dia tak bosan.

Freaky berkata...

nelly : huhu yang tu kesian nelly

kak : baik kak :)

cik azeya : jom bunuh cepat

ct : thanx kata2 tu :)

azi : trimas azi

rafiq : thanx for the tips :)

Mohd Safwan berkata...

huh!! Iwan dah rase dah!! kemunculan orang ke3..
tmbh menyedihkan.. makwe Iwan tggalkan Iwan tu orang tu.. =(


Blog : Jiwang Karat Kena Polish

 
Related Posts with Thumbnails