Jumaat, 8 April 2011

Masalah

Hari ni penuh dengan masalah kerana banyak kerja masih x siap, ade gaduh sket dengan my Love, dan kepala sedikit tension akibat daripada musim peperiksaan dah semakin hampir. Tapi semua masalah tu dapat diselesaikan dengan baik terutama sekali yang gaduh dengan my Love tu.

Bila cakap pasal masalah, sebenarnya ia sentiasa datang tak kira masa dan tempat. Ada orang begitu takut dengan masalah dan menyebabkan mereka cuba lari daripada masalah dan mengambil jalan mudah dalam menyelesaikan sesuatu perkara. Tapi walau macam mana lari pun, masalah tetap akan datang berterusan pada bila2 masa.

Lain pula bagi yang berani berhadapan dengan masalah. Mereka boleh menyelesaikan sesuatu masalah dengan tenang dan tidak takut jika masalah datang kepada mereka. Apa yang hebat mengenai mereka ini adalah mereka mampu berfikir dengan matang dan positif serta menganggap masalah ini sebagai suatu cabaran hidup yang perlu ditempuh.

Kategori yang paling hebat adalah yang menghasilkan / mencari masalah dan kemudian mereka menyelesaikan masalah yang dihasilkan itu. Biasanya golongan ini terdiri daripada Jurutera kerana mereka suka mencari masalah dan menyelesaikannya mengikut kaedah yang kreatif. Tibe2 je puji Jurutera :P

Jadi anda pilihlah mahu berada di kategori yang mana satu. Sama ada nak jadi yang lari daripada masalah, berani menyelesaikan masalah atau mencari dan menyelesaikan masalah.

Jom bace sweet words from my Love Ernie Musliana.. :)

Comments
7 Comments

7 ulasan:

Anati Soki berkata...

heee.. adat la psgn bercinta itu bergaduh... :) sedangkan lidah lagi tergigit

ezzyra berkata...

msalah mmg slalu ade..

Ct Aja berkata...

ermmm manusia xleh lari dari mslh, xde sape yg dpt lari, mcm byg2,msti kn selesaikan jgk...

alexa yussida berkata...

masalah tu pelengkap kehidupan yg bole mematangkan diri:)

blog-tips-kurus berkata...

suka tengok cara Kimora LS solve problems. dia kreatif!

MiZi berkata...

amboi depa... best ekkk

Layan Mizi Merapu : blurr

Freaky berkata...

anati : hehe betol tu anati

azi : jadi kene berani la dengan masalah

ct : memang kene berani hadapi

alexa : setuju dengan anda

blog : sape tu ?

mizi : haha best je mizi

 
Related Posts with Thumbnails