Rabu, 16 Mac 2011

Sekadar Bicara

- Pelajar memasuki Institusi pengajian tinggi semata-mata untuk mendapat ijazah dan pointer yang tinggi dan tidak mengamalkan ilmu yang dituntut

- Penunggang motosikal merasakan mereka sedang memandu sebuah kereta kerana berada di tengah2 jalan sepanjang perjalanan

- Tidak semua yang cemerlang waktu kecil akan cemerlang bila dewasa nanti dan begitulah sebaliknya.

- Remaja pandai bergaya dengan kenderaan yang dimiliki dan suka menghabiskan duit pada hal itu semua duit daripada ibu bapa.

- Perasaan marah lagi susah untuk diatasi berbanding perasaan sedih. Sebab itu hanya orang yang kuat sahaja yang dapat mengatasi marah

- Ilmu semakin bertambah setiap hari, tapi adakah amalan kebaikan kite juga bertambah sepertimana ilmu itu bertambah

- Kita sering menyalahkan orang lain diatas suatu kesilapan walaupon hakikatnye kesilapan itu datang daripada diri kita sendiri

- Kite mudah berasa kasihan terhadap suatu situasi atau keadaan tapi masih tidak memberi bantuan mengikut kemampuan kite.

- Disebalik setiap kejayaan yang hebat, tersimpan usaha yang tidak pernah kenal lelah dan jemu

- Setiap impian yang wujud merupakan pencetus kepada perkembangan ilmu pada masa hadapan.

- Ucapan " hai " lebih banyak digunakan ketika menyapa seseorang berbanding " Assalamualaikum "

p/s : Sekadar peringatan buat diri sendiri dan semua :)
Comments
7 Comments

7 ulasan:

anakmajed berkata...

like this entry.. :)
sudah folo kamu :)

Sca Ndx berkata...

terkena gak. demm. hehe.
harap2 peringatan ini terlekat kat hati. amin

Freaky berkata...

anakmajed : thanx

sca : haha xde niat nak kenekan sape2.

eqbalzack berkata...

"Disebalik setiap kejayaan yang hebat, tersimpan usaha yang tidak pernah kenal lelah dan jemu"

setuju sgt2! hehe

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Setuju dgn yg ni :


"Tidak semua yang cemerlang waktu kecil akan cemerlang bila dewasa nanti dan begitulah sebaliknya."

..dan nk tambah : "tak semestinya yg hodoh waktu kecil akan hodoh bila dewasa & begitulah sebaliknya"... :D

ADfeez berkata...

hehhee.... noted freaky ;D

Freaky berkata...

bro eqzal : terima kasih bro

miss mirror : haha adoi kak yg tu pon memang betol

ad : take note same2 ye ad

 
Related Posts with Thumbnails