Ahad, 2 Januari 2011

Post 3 hari

31 Disember : Pada pukul 9 pagi, bertolak dari besut dan menuju ke negeri melaka bandaraya bersejarah kerana 1 Jan adek aku daftar masuk Uitm Lendu. Perjalanan memakan masa 8 jam untuk sampai ke melaka dengan 2 kali berhenti di R&R. Malam tu diner dekat Pengkalan Balak, Melaka.
Makan malam yang best. tp chiken chop tak dapat menepati citarasa ku.

1 Jan : Pagi tu pergi hantar adek aku kat uitm. Lepas die daftar masuk dan selesai sume urusan, family singgah di bandar melaka untuk melawat makcik dan memberi barang yang makcik kirim dari terengganu.
Sewaktu singgah memberi barang kepada makcik dan berbual-bual jap
sebelom bertolak ke perlis

Dalam kul 1.30 petang, bertolak menuju ke perlis plak untuk hantar aku ke UniMAP.
Perjalanan ke perlis plak ambik masa selama 10 jam. Itu dah lalu Highway
kalo highway takde, tatau la bile na sampai kat perlis tu.
Kereta agak sesak sepanjang jalan ke utara. Maybe ramai g anta anak pulang ke ipt

Sewaktu dalam perjalanan ke perlis, ade singgah di hentian Tapah.
Orang kat situ ramai gile sampai nak duduk pon kene tunggu orang lain sudah makan untuk dapatkan meja dan kerusi.
Lepas makan, rehat dan solat. sambung balek perjalan ke perlis.
Sampai perlis dalam 10 malam dan terus ke kolej kediaman untuk letak barang.
1 Pagi habis berkemas dan terus tido.

2 Jan : Aku bangun tdo sbb ade orang call ( kekasih ) dan ajak pergi ke kangar untuk membeli barang2 yang perlu. So tadi g jalan2 dan makan2 sambil beli barang.

Aku beli air cooler tadi memandangkan bilik aku ni agak panas sbb angin luar susah nak masuk ke bilik aku ni lagipon kipas dinding ade 1 je.
Beli jenama biasa je tapi ok la gune air untuk sejuk dan agak dingin.
Sekarang tengah menikmati air-cooler :D

Tadi my Love ade bg Rimau a.k.a Buncet. Yang kecik tu da lame bg masa demam hari tu.
Thanx Eny Sayang :)

Haa pix masa tengah makan kat Chiken Rice Kiosk kat kangar.
Baru balek perlis terus jumpe. huhuhu aku ade jerawat ....

Tu je yang dibuat sepanjang 31 dis - 2 jan. Esok da start kelas. :(

p/s : best ade air cooler yang dingin :P
Comments
3 Comments

3 ulasan:

azrinrahim berkata...

peh makan dekat pengkalan balak..tempat ayie selalu lepak masa kt matrikulasi dulu..huhu best kot.. btw, bilik siap letak air-cond lh...hehe

Freaky berkata...

makan kat sana sbb menginap pon kat sana :) .. letak air cond sbb panas. huhu

AIMAN berkata...

piwittt... dating di situ.. :P

 
Related Posts with Thumbnails