Khamis, 11 November 2010

My Taste :D

Salam. Post kali ni aku nak cakap taste aku. Taste ape tu ? Taste isteri ke ? hahaha merepek je sume tu. Yang ni pasal taste makan dan minum aku je. Aku tengah lapar yang teramat skang ni, tu pasal buat post pasal makan dan minum.

Sume orang ade taste mereka yang tersendiri dalam pemakanan dan minuman tapi aku nak citer yang aku je dalam post ni. ermm jap camana aku nak citer ye ? aku citer sambil tunjuk pix kat bawah la ye . baru best sket bole imagine rasa makanan dan minuman yang aku suke.


Comel tol gamba kat atas. ok umah aku dekat dengan pantai dan aku memang
suke pantai. Bile lepak kat pantai, makanan yang aku makan camni la.
ade keropok lekor, naget, fish ball goweng dan banyak lagi.
Syok tol makan2 kat pantai sambil ditiup angin pantai yang kuat.


Minuman yang besh bg aku masa lepak kat pantai lak adalah coconut shake.
yang paling best bile coconut shake + ais krim vanilla.
Kalo minum masa cuace panas, memang lentok ahh. Nikmat gileee
Rasa sangat manis + berkrim + besttt

Tadi kat pantai, skang fast food lak. aku suke kfc dan pizza tapi lagi suke kfc.
Bile masuk je kfc, beger merupakan menu utama aku.
Selepas beger, aku suke makan kfc chiken rice sbb sup die sangat best
dan kombinasi ayam goreng kfc dan nasi die sangat kene.
haha aku suke. lagipun harga murah berbanding amik snack plate :)

Kali ni nasi lemak plak. Nasi lemak pebret aku adalah buatan emak aku sendiri.
Setakat ni takde sape leh wat sesedap nasi lemak mak aku.
Tapi aku juge tetap makan yang kedai punye.
Nasi lemak memang salah 1 febret aku sejak kecil lagi sebab
sambal + telor + ayam + bilis + nasi = gabungan yang mantap :P

Sebagai orang Terngganu, aku sangat suke nasi dagang.
Perghhh kalo waktu pagi pekene nasi dagang kat umah memang best.
Rasa ikan yang mantap masih terngiang-ngiang dalam minda aku.
Tapi sbb aku ade kat perlis skang ni, celah mane la nak cari nasi dagang.

Nak melantak nasi dagang x dapat. so kene ganti dengan nasi kandar.
Duk kat perlis ni, nasi kandar agak pemes gak la.
Dengan banyak kuah dan ayam berempah, memang memikat selera aku.
Kadang2 aku breakfast kat kangar makan nasi kandar. sangat sedap :)

Milo ais = Lagenda segala makan dan minum aku.
kalo x de nasi, bantai milo ais yang pekat pun da cekup.
Rasa milo tu sangat ummpphh lebih2 lagi masa hari panas.
Milo ais x penah kecewakan aku. pergi je mane2 kedai tetap best
walaupon rasa tu berbeza bg setiap kedai .

hahaha tu je nak cakap. skang aku nak g cari makan. lapa gile ni, dr semalam lg x makan.
tata dan salam


p/s :Oh my kekasih Ernie Musliana da odw ke perlis. X saba untuk dinner brsama dengan die.
Comments
9 Comments

9 ulasan:

Sca Ndx berkata...

milo tabur tu terbaik, milo mengunung.huhu

Emilia Emira berkata...

Milo ais = Lagenda segala makan dan minum aku.

bley x nk like bnyk bnyk bnyk..hahaha rindu teh ais!*ttbe*

Freaky berkata...

sca : haha menggunung sangat nnt taleh minum bro

Emilia : sile la like bnyk

ezzyra berkata...

sumenye best....kcuali 1...aku mmg xleh trima yg 2...huhuhu...mau mntah2 aku klo mkn--->nasi kndar...huhuh

Freaky berkata...

hahaha aku suke nasi kandar

h.a.n.i.S.a.h.i.S.m.a.i.l berkata...

drooling..(@_@)

Freaky berkata...

:)

eqbalzack berkata...

byknya makan bro...hehe

Freaky berkata...

kalo bab makan, mane leh sket bro. haha

 
Related Posts with Thumbnails