Ahad, 17 Oktober 2010

Best Friend

Semua orang ada kawan baik a.k.a best friend :) . Dengan ade best friend, kite rasa bahagia, gembira, bole meluahkan perasaan sedih, kecewa, marah dan macam2 lagi yang bole kite buat dengan best friend kite. Bole kate semua yang melibatkan diri kite boleh dikongsikan bersama kawan baik.

Aku pon ade jugak best friend tapi masa sekolah je la. bile time matrik dan kat U takde kwn baik yang baru. hehehe orang kate kwn baik x perlu ramai, seorang pun sudah cukup asalkan die bole bersama dengan kite dalam ape jua keadaan, bole menerima kita seadanya, sangat memahami diri kite dan kite juga memahami dan menerima die sbg kwn baik kite. Tapi lagi ramai kite punye kawan baik, lagi baik :) .

Persoalannya, bagaimana / apa akan jadi jika kwn baik kite sudah tiada ? mesti kite rasa down gile. Tempat untuk mengadu dah tade, teman yang selama ini ada ketika susah dan senang kini da tade. Oh ye maksud aku tade = dah x berape nak rapat, semakin menjauh . Bagaimana pula kalau orang tu tade kawan baik ? hidup die ok ke ? bahagia ke ? mesti sunyi je hidup die kan ?

sekarang aku cube latih diri aku tanpe terlalu bergantung kat kawan baik tapi x bermaksud aku putus kawan dengan die. aku still contact lagi dengan die ikot ym dan fb. So bagaimana ye bile ade bende sedih, gembire, marah dll , sume kene hendel sendiri tanpe cite kat sape2 pon even kat parents.

Mulenye agak susah tapi after years of practice, sume jd mudah malah jadi lebih seronok untuk tidak ceritakan masalah / pengalaman yang dihadapi kat orang laen. Kite akan rasa cara kite enjoy dalam hidup sangat berbeza berbanding masa kite ade kwn baik. Kadang2 sudah tentu akan rasa sunyi tapi sunyi tu yang melatih diri kite untuk menjadi lebih tabah dalam menghadapi hidup yang penuh cabaran.

Aku sudah berfalsafah nampaknya. hahahaha aku pon malas nak tulis panjang2, sampai cni je la aku nak cakap ye. pada yang mempunyai kawan baik, sile hargai mereka ye :) salam


Comments
0 Comments

0 ulasan:

 
Related Posts with Thumbnails